Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hemoroider - salve eller ikke?


Gjest gutt_20

Anbefalte innlegg

Gjest gutt_20

Nå har jeg vært så heldig og fått hemoroider. Leste om det på Nett og i følge Lommelegen oppstår det pga kraftig diaré, tungt løft, mye ståing og mye sitting. Beskriver livet mitt perfekt der.

 

Uansett står det videre at fysisk aktivitet, hemoroidesalve og deretter unngå langvarig sitting, ståing eller tunge løft.

 

Problemet er at dette blir ikke lett. Fysisk aktivitet ordnes allerede idag ved å starte joggeturer, så det problemet er ikke vanskeligere enn det. Samtidig prøver jeg å endre måtene jeg sitter og står på, men jeg har en tung fysisk jobb som krever at jeg går mye, løfter tungt osv.

 

Spørsmålet da er: kan jeg unngå å kjøpe denne salven? Jeg har rett og slett ingen penger til å gjøre det. Dessuten er problemet meget liten nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg vært så heldig og fått hemoroider. Leste om det på Nett og i følge Lommelegen oppstår det pga kraftig diaré, tungt løft, mye ståing og mye sitting. Beskriver livet mitt perfekt der.

 

Uansett står det videre at fysisk aktivitet, hemoroidesalve og deretter unngå langvarig sitting, ståing eller tunge løft.

 

Problemet er at dette blir ikke lett. Fysisk aktivitet ordnes allerede idag ved å starte joggeturer, så det problemet er ikke vanskeligere enn det. Samtidig prøver jeg å endre måtene jeg sitter og står på, men jeg har en tung fysisk jobb som krever at jeg går mye, løfter tungt osv.

 

Spørsmålet da er: kan jeg unngå å kjøpe denne salven? Jeg har rett og slett ingen penger til å gjøre det. Dessuten er problemet meget liten nå.

 

Hemorroider kan klø noe helt for jævlig, og da er salven lindrende. Den mest vanlige salven, Alcos-Anal, hjelper godt mot denne kløen, men lukter skikkelig ille.

 

Så hvis du ikke plages veldig, så står det jo ikke skrevet i stein at du MÅ bruke salve. Som oftest går problemet vekk av seg selv. Hvis det derimot ikke gjør det, bør du oppsøke lege.

 

W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...