Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermflimmer


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte meg for en stund tilbake en Acer Aspire 5920(laptop). I april i fjor begynte skjermen å klikke litt. Med det mener jeg at skjermen flimmret, altså hvite og svarte streker som klikka på hele bildet i noen sekunder. Enten så ventet jeg noen sekunder til det var borte eller endre vinkelen på skjermen. Bildet kunne da være bra i alt fra noen sekunder til noen timer.

Kjøpte meg ny pc som jeg har nå, men det er en ganske grei pc. så tenkte jeg ville prøve å fikse den. Jeg fikk et tips om at skjermkabelen var løs, sjekket det opp og den satt helt riktig.

Noen som har vært borti liknende før eller vet hva problemet kan være, og hvordan jeg fikser det?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten er det overoppheting av skjermkortet, eller så er det kabelen. Om den ikke er løs, så kan det være skadet ledninger inne i kablene som ikke sitter bra. Og når du vipper skjermen opp og ned så gjenoppretter du kontakten og "fikser" det. Er den under 5 år gammel skal du få dett fikset på reklmasjon da dette er slitasje og ikke brukerfeil. Kontakt kunderservice og send den inn.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...