Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Rle presentasjon


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en presentasjon i rle , mandag etter vinterferien , oppgaven er å sammenligne retningene bahaiene og jehovas vitner, vi kan velge hvilken som helst presentasjonsform , helst ikke klassisk power point emd stikkord og bilder, det jeg hadde tenkt var å ha en power point med bilder som bahai Vs jEHIVAS VITNER OGSÅ 2 bilder på hver side i presentasjonen, og et radioprogram på en måte der jeg først kort fortalte om bakgrunnen til retnignene også stilte sprøsmål til de 2 andre jentene som er med i gruppen, de skulle svare på spørsmålene, men så er det dette med sammenligning hvordan skal jeg få det til.

 

1.Hvordan skal jeg få til å sammenlgine de 2 retningene ?

 

og andre tips dere måtte ha

eventuelt andre måter å presentere på

 

`+ at jeg er ganske sjenert og liker ikke å presentasjoner, jeg har til og med vrudert å være syk på mandag ,men hatt mot nok til at jeg har sagt til mg selv at jeg skal presentere

 

 

men jg er redd det kommer til å bli kjedelig med det temaet

1.hvordan skal jeg gjøre presentasjonen morsom

2. Hvordan få folk til å ha oppmerksomheten

3.Hvordan snakke så profesjonelt som mulig og se ut som man er sikker på seg selv

 

og mye mer

 

vis dere har svar på disse spørsmålene eller andre, eller tips , så¨værse god skriv i vei. foresten jeg går i 9.klasse og er 14 år

Endret av pakprincess13
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du går i 9. klasse, med andre ord, ingen av elevene som hører på bryr seg.

 

Men OT...For at et framlegg skal bli interresant for tilhørerne må det ha innslag av...ja vi kan jo begynne med humor; Du kan ha innslag av artige fakts som kan få folk til å høre etter (de som eventuelt ikke hørte etter vil følge med for å se hva de andre syns er morsomt).

 

Lærere elsker fakta, spesielt ting de ikke viste om fra før. Noe de liker enda mer er hvis du viser sammenhengen med det du har i framlegget ditt, og andre ting som ikke er et "læringsmål". Du kan f.eks også nevne noe som er likt i andre religionssamfunn, altså ikke bare om Jehovas vitner og Bahai, men kanskje noe som er likt i katolikken og Bahai...Ikke noe langt, men en liten faktasetning funker fint.

 

Måten du har tenkt og gjennomføre framlegget ditt høres bra og skaper rom for variasjon, det er bra. Husk at øvelse gjør mester, og at jo mer du øver på framlegget, jo bedre og mer sikkert virker framlegget og du.

 

La oss si at du skal stille et spørsmål til den ene jenta, der du f.eks sier "Jehovas vitner er kjent for å ha en veldig sterk tro, er det ikke også slik med Bahaiene?" Da kan hun svare slik; "Jo det sant, de har også et veldig sterkt forhold til sin tro. Vi blir fatisk sett på som et av de strengeste religionssamfunnene, rett etter Jehovas vitne. Det er faktisk sånn at hvis vi bryter med troen blir vi støtt ut av religionsamfunnet, noe som også er tilfellet for Jehovas vitne" (Dette var bare eksempler, vet ikke noe serlig om noen av de to, bare eksempler på hvordan du kan gjøre den radio biten)

 

Håper dette var til hjelp!

 

MvH

 

Henrik

 

Edit: Beklager eventuelle skriveleifer (trøtt)

Endret av ExpulsioN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...