Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DVD-spiller til integrert Lcd-skjerm

knuti@

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en brukt Peugeot 807 med integrert LCD-skjerm i taket, men har ikke fått testet skjermen enda, da jeg ikke har fått fjernkontrollen til skjermen enda. I oppbevaringsrommet foran passasjersete er det tilkoblingsmuligheter (gul, hvit og rød plugg) til ekstern dvd-spiller. Men hvilken tilkoblingsmulighet må man ha i den andre enden av ledningen? Er det mulig å bruke f.eks usb eller minijack til en laptop?

Det krever da en ekstern dvd-spiller som blir enten liggende i oppbevaringsrommet, eller at man har ledningen ut igjennom luka. Jeg synes det er veldig merkelig at Peugeot ikke har integrert en dvd-spiller i selve bilstereoen istedet for en slik løsning. Dette hadde frigjort plass i oppbevaringsrommet, eller forhindret "ledningskrøll".

Er det mulig å bruke en bilstereo med dvd-spiller til en slik skjerm og tilkoblingspunkt som jeg har?

Hvordan er kvaliteten og pris på en slik dvd-spiller, kontra en vanlig portabel dvd-spiller?

Noen tips til aktuell dvd-spiller (pris ca 2000kr)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
I oppbevaringsrommet foran passasjersete er det tilkoblingsmuligheter (gul, hvit og rød plugg) til ekstern dvd-spiller. Men hvilken tilkoblingsmulighet må man ha i den andre enden av ledningen? Er det mulig å bruke f.eks usb eller minijack til en laptop?
Ikke USB ihvertfall, de tre kontaktene er vanlig RCA-/phonokontakter for analog signaloverføring. Rød og hvit til lyd (her kan du bruke en laptop's hodetelefonutgang for å overføre lyd i det minste) og gul er til bilde.

Jeg synes det er veldig merkelig at Peugeot ikke har integrert en dvd-spiller i selve bilstereoen istedet for en slik løsning.
Andre vil heller koble inn en PlayStation, iPod Video osv... er dels et spørsmål om valgfrihet og ikke minst et kostnadsspørsmål. Men ja, begge deler kunne vært standard.

Er det mulig å bruke en bilstereo med dvd-spiller til en slik skjerm og tilkoblingspunkt som jeg har?
Ja, de aller fleste har både lyd- og bildeutgang for baksetebruk, så slike kan kobles rett på.

Det er dog ikke fullt så enkelt å koble inn en bilstereo med DVD-spiller istedenfor den originalmonterte radioen, krever bl.a. et interface m.m. for full funksjonalitet.

Hvordan er kvaliteten og pris på en slik dvd-spiller, kontra en vanlig portabel dvd-spiller?
Med et anerkjent merke; langt bedre, men koster også endel mer.

Noen tips til aktuell dvd-spiller (pris ca 2000kr)?

Har en ren DVD-spiller med USB-inngang og SD-kortleser til 1495,-. Monteres permanent i bilen, tar liten plass, plugges rett inn i de tre kontaktene og gir de fleste muligheter innen lyd og bilde til baksetet.

phonovm015_450.jpg

Endret av transmedia.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...