Gå til innhold

Test: Avast 5.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaaaaaa så fordi Brannmuren ikke er så bra så holder ikke antivirus delen..?

Tenk 2 sekunder før du snakker :)

 

Hvis du leser hele posten hans så skjønner du sikkert komentaren min :thumbup:

 

Nei jeg skjønner den egentlig ikke :whistle:

 

@ cocopara:

Hvorfor suger MSE og hvorfor er Eset, Kaspersky og Zonealarm bedre?

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Må si at det å få avast! til å holde kjeft om oppdatering, er såre enkelt, hvis dere hadde lest 1 og en halv linje på første side i programmet. Det står Silent/Gaming Mode, under står det enkelt og greit: Fjerner unødvendige pop-ups.

 

Pluss at dere burde kanskje innstalere avast! før dere infiserer maskinen? SÅVIDT JEG VET ER DET MANGE VIRUS SOM HINDRER ANTIVIRUS.

 

Test igjen.. :ermm:

Lenke til kommentar

Ettersom Avast har aldri støttet spill brukere så vil jeg anbefale Bitdefender 2010.

Avast bruker mye unødvendig minne i bakgrunnen som gjør pcen mye tregere.

Bitdefender Antivirus har jeg hatt selv i snart 3 år og er stort sett kjempe førnøyd :thumbup:

Hvis man betaler for et Antivirus program så burde man sjekke ut denne linken.

 

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

 

Her har man sånn høvelig oversikt va det duger til og hva det beskytter mot.

Endret av Soles
Lenke til kommentar

Dette var en virkelig bedrøvelig test (som vanlig når det gjelder antivirus). Hva med å la antivirus-testing gjøres av de som kan det? Det er faktisk ikke så enkelt som mange tror.

 

Og nok en gang blir jeg overrasket over at det er mulig å være så naiv at man tror ett antivirus-program klarer seg med 4-7MB minne. Antivirus-programmer har alle millioner av signaturer - og disse tar naturlig nok litt plass. Signaturfilene til Symantec f.eks er på ca 60mb - og da snakker vi komprimert data. Mye av dette er nødt til å ligge i minne under scanning, og da er det ukomprimert i tillegg. Det dere blir lurt av gang på gang er trolig at det er en service som står for det meste av minne-bruken - delvis for å slippe å laste signaturfilene inn i minnet hver gang noe skal scannes og delvis for å unngå at hver prosess som skal kjøre ett scan må bruke like mye minne.

Lenke til kommentar

@Soles

Bit Defender egner seg kun til å scanne (gratisversjonen)

Programmet har ikke aktiv beskyttelse mot virus.

 

Så hva anbefaler du da liksom ?

 

Som sagt jeg stoler heller på hva en IT programmer sier.

"When we review a product we dont just relay what the manufacture says about each product"

 

Edit: En kompis av meg brukte Eset en lang stund og gikk over til Bitdefender.

Som resulterte at han fant en god del virus som ikke Eset kunne finne.

Endret av Soles
Lenke til kommentar

bitdefender har aktiv scanning av filer..? hvis de ikke har det hvordan har de da greid og kalle seg et Antivirus programm?

 

uansett..

"Som sagt jeg stoler heller på hva en IT programmer sier.

"When we review a product we dont just relay what the manufacture says about each product"

 

1. hvordan veit du at han er en IT programmer..? hvem som helst kan si det?

2. hvordan veit du at de gjør det..? Hvem som helst kan si det?

3. Bitdefender finner noen virus Eset ikke finner, norton finner noen de ikke i det hele tatt fant... osv i det uendelige..

forresten er Eset nod32 mye vanskeligere og tricke en bitdefender bare så det er sagt...

 

(ikke for og kritisere... prøver og finne en diskusjon i disse kjedelige dagene :) )

Lenke til kommentar

@Soles

 

Fra Bit defender:

BitDefender Free Edition is an on-demand virus scanner, which is best used in a system recovery or forensics role. If you are on an "always-on" Internet connection, we strongly advise you to consider using a more complex antivirus solution.

Altså fortolker jeg det slik at programmet kun egner seg til å scanne (og fjerne)virus.

programmet har altså ikke aktiv beskyttelse mot virus som de andre programmene har.

Dette gjelder som sagt gratisversjonen.

 

Jeg bruker selv Avira.

Lenke til kommentar

Som sagt jeg stoler heller på hva en IT programmer sier.

"When we review a product we dont just relay what the manufacture says about each product"

 

Edit: En kompis av meg brukte Eset en lang stund og gikk over til Bitdefender.

Som resulterte at han fant en god del virus som ikke Eset kunne finne.

 

Det Bitdefender finner er høyst sannsynlig False Positives. Er jo kjent for å finne virus som ikke er virus.

 

http://antivirus.about.com/b/2009/08/19/bitdefender-detects-trojan-in-wow-update.htm

http://www.h-online.com/security/news/item/Bitdefender-and-GData-delete-winlogon-system-file-740121.html

Endret av maximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...