Gå til innhold

Ny, stille spillpc ca 10-12K


Anbefalte innlegg

Hei.

Lenge siden jeg har bygget, ber derfor om litt tilbakemelding på oppsettet mitt.

Pcen skal brukes til spilling, men skal stå på soverom og bør defor være stille på idle.

 

Liste hos Komplett

 

Jeg har skjerm, hdd og OS fra før.

 

Jeg er usikker på om jeg trenger kjøleren, eller om det holder med en stillegående vifte (har ingen planer om OC).

Videre lurer jeg på om strømforsyningen er for stor (tenkte å mulighet til å sette inn et skjermkort til i CF senere). Modulært er kjekt.

I.o.m. ønsket om en pc som er stillegående på idle, tenkte jeg å gå for Sapphires Vapor-X utgave av 5870, men det er en ganske lang ventetid på disse kortene. Noen som har erfaring med de "vanlige" 5870-kortene? Går det an å "tune" viftestyringene av disse slik at de er stille på idle? Om det bråker under spilling betyr ingenting...

 

Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en "vanlig" 5870 i et FDD R2-kabinett og skjermkortet er ikke hørbart i idle. Under load er det selvfølgelig ganske hørtbart, men dempet i forhold til at kabinettet er ganske tett (litt avhengig av hvor mange vifter/åpninger du bruker). Er svært sensitiv i forhold til lydnivå selv, men kan tolerere noe støy ved spilling.

Lenke til kommentar

De 2 Fractalviftene som fulgte med har jeg aldri hørt i drift, de ble demontert med en gang kabinettet var i hus. Men etter hva jeg leser i forskjellige fora er de støysvake. Jeg erstattet dem med 3 stk Noctua NH-S12B FLX. For å hjelpe skjermkortet med kjølingen monterte jeg en av viftene i bunn (blåser rett opp mot skjermkortviften), satte en øverst i front mot harddiskene og uttak bakerst. Hvor nødvendig det er med flere vifter er jeg ikke helt sikker på, men så lenge det ikke går ut over støynivået du aksepterer er det OK

Lenke til kommentar

Oppsettet ditt så veldig veldig bra ut, akkurat som om jeg skulle satt det opp selv, matchende farger i ett genialt kabinett.

 

Da det kommer til vifter, så er FDD viftene veldig gode og ekstremt stillegående, kjøper du med 2 ekstra 140mm FDD vifter (9dB), så vil du få god airflow og god kjøling i kabinettet, vil anbefale det på det høyeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...