Gå til innhold

Backup av save-fil på Killzone og RS:Vegas2


Beritaron

Anbefalte innlegg

Har byttet ut den gamle PS3 maskinen min, men fikk aldri tatt backup av enkelte spill.

Gikk fint med Modern Warfare 2 og de fleste andre, men ikke Killzone 2 og Rainbow Six: Vegas 2.

 

Betyr det at det ikke fungerer i enkelte spill, og man må begynne fra scratch igjen på flerspillerdelen om man skal spille (med sine egen konto som også er registrert) på en annen maskin?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, noen av spilleprodusentene er idioter, og er redd for at vi skal, f.eks., jukse med trophies. For å forhindre dette låser de savefiler til en enkel ps3...

 

Har gått gjennom 3 PS3'er de siste månedene, så jeg skal si deg jeg har mistet mange savegames pga det... Første gangen jeg har ønsket at PS3'en hadde en vanlig memorystick, ala Xbox.

Lenke til kommentar
Vel, noen av spilleprodusentene er idioter, og er redd for at vi skal, f.eks., jukse med trophies. For å forhindre dette låser de savefiler til en enkel ps3...

 

Har gått gjennom 3 PS3'er de siste månedene, så jeg skal si deg jeg har mistet mange savegames pga det... Første gangen jeg har ønsket at PS3'en hadde en vanlig memorystick, ala Xbox.

Trodde ikke trophies automatisk ville følge med i en save-fil. F.eks om du ga en save-fil til en kompis/vennine, så får vel ikke han/henne automatisk de samme trophies som du har skaffet deg?

 

Vet det er en del trophy mongers der ute, men kunne ikke brydd meg mindre om det trophy-greiene.

Det må vel være mer til grunne for dette enn det?

 

Sendte mail til Sony og spurte om en feature for PSN som kunne synce lagrede filer over PSN til andre maskiner som er registrerte med samme bruker kunne være en idé, men fikk en masse "Vi tenker stadig på å utvide våre PSN-tjenester, men kan ikke uttale oss om dette på det nåverende stadiget. Vi håper du forstår vår situasjon .... bla bla bla.".

 

Et typisk ferdigskrevet svar, men om de ikke har hatt det i bakhodet, enten ved fri tjeneste eller betalende kunder (rykter om en del kommende tjenester som vil koste penger), så håper jeg det iallefall blir sendt videre.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Noen utviklere velger å gjøre slik at savefilen ikke kan kopieres, av diverse grunner, feks at man ikke skal gjøre det lett å få trophies.

 

Trophies følger ikke save-filen. Måten det kan utnyttes på er feks at du har en save hvor du er på siste boss, men har enda ikke slått han, og en trophy går ut på å slå siste boss. På noen spill kan du da kopiere saven til et annet sted, slå siste boss, og du har trophyen. På andre spill sjekkes det at det faktisk er den samme brukeren som har spilt seg helt fram, er det ikke det, får man ingen trophy. Andre velger å ha det slik at man ikke kan kopiere saven.

 

Sannsynligvis er ikke flerspillerdelen koblet til den personlige save, men heller syncet opp mot en server hos utviklerne, slik at det skal bli vanskeligere å jukse med dette. Det betyr at du ikke mister din fremgang på flerspillerdelen om du mister din save. Dermed er det (vanligvis) bare enspillerdelen du begynner på scratch fra.

 

Det er mulig å ta kopi av beskyttede save-filer ved å ta en backup av hele systemet, men det tar lang tid, og du har sikkert ikke mulighet til det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...