Poirot Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 I dag var jeg så uheldig å skumpe borti en mann med en Toyota Corolla xli (?), i saktegående kø. Vi fant ingen merker på noen av bilene. Men da jeg kjørte bak ham etterpå i snødrevet, så jeg at plasten på støtfangeren/bakskjermen (i sort plast, ikke lakk) muligens hadde en litt balnkere tekstur enn resten, dog ingen riper eller bulker. Han sa han skulle kontakte meg. Vi skrev ikke skademelding, kun byttet nr og navn + tok bilde med mobil. Jeg håper virkelig han ikke kommer til å bytte skjerm, for bilen var jo slettes ikke ny og det ble so sagt ingen synlige merker. Men hvis han gjør det; hva må jeg påregne at en slik skjerm vil koste meg?
cbfn Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Siden dere ikke skrev skademelding er det dog vanskelig å beskylde deg for kræsjen, du kan jo til og med si at det var han sin skyld.
DaddyYankee Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Siden dere ikke skrev skademelding er det dog vanskelig å beskylde deg for kræsjen, du kan jo til og med si at det var han sin skyld. Da lyver han -.-
Biler Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 (endret) Proxhimo, om du har billappen og har noe med trafikken å gjøre, så vær så snill gjør deg en tjeneste, og pell deg vekk fra trafikken. det var hans skyld. og andre pers. var snil å ikke skreiv skade meld. så hvorfor skal han være så slem a? sorry for offtopic. Endret 17. februar 2010 av Biler
>Jonas< Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Snill siden han ikke skreiv skademelding? Dersom han siden kontakter trådstarter og påstår at han har funnet en skade, hvordan kan man da vite om han ikke har rygget på noe i mellomtiden, og prøver å legge skylden over på trådstarter?
axelh Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Snill siden han ikke skreiv skademelding? Dersom han siden kontakter trådstarter og påstår at han har funnet en skade, hvordan kan man da vite om han ikke har rygget på noe i mellomtiden, og prøver å legge skylden over på trådstarter? Trådstarter så vel skaden selv og de tok bilde;)
Poirot Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Skrevet 17. februar 2010 Ja, har skjønt at vi burde skrevet, men det ble nå ike gjort. Det var mi skyld og jeg kommer ikke til å lyve om det. Men: noen som vet hva evt en støtfanger koster? Selv hadde jeg ikke byttet den, er jo slikt man har støtfangere til...
axelh Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Ja, har skjønt at vi burde skrevet, men det ble nå ike gjort. Det var mi skyld og jeg kommer ikke til å lyve om det. Men: noen som vet hva evt en støtfanger koster? Selv hadde jeg ikke byttet den, er jo slikt man har støtfangere til... Kanskje like greit å ta dette uten skademelding med tanke på egenandel osv. Som du beskriver skaden høres det ut som at den er minimal. Tror ikke jeg hadde fikset det hvis skaden er minimal. Men ellers finner man brukte fangere hos huggere. Jeg kjøpte til en colt for 500 brukt. Så kommer jo eventuell lakkering i tillegg (vet ikke hvordan fangeren på denne ser ut). Sjekk nbfbildeler.no og forhør deg om priser hos de forskjellige huggerene;)
>Jonas< Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Skademelding har da ikke noe med egenandel å gjøre.
axelh Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Skademelding har da ikke noe med egenandel å gjøre. Hva skal man med skademelding uten å levere dette til forsikringsselskap? Som igjen har noe med egenandel å gjøre:) Correct me if I'm wrong:)
>Jonas< Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Egenandel er jo noe du betaler ved skader på din egen bil, der det ikke er en annen part inne i bildet som har skylda. Skademelding skal skrives uansett. Taksering av skade er også gratis, og etter det vurderer man hvorvidt man vil bruke forsikringa eller ta det av egen lommebok. Hadde trådstarter hatt kasko og fått skader på sin egen bil, kunne han valgt å bruke forsikringa for å rette opp skadene på sin egen bil, og da måtte han betalt egenandel.
axelh Skrevet 18. februar 2010 Skrevet 18. februar 2010 Egenandel er jo noe du betaler ved skader på din egen bil, der det ikke er en annen part inne i bildet som har skylda. Skademelding skal skrives uansett. Taksering av skade er også gratis, og etter det vurderer man hvorvidt man vil bruke forsikringa eller ta det av egen lommebok. Hadde trådstarter hatt kasko og fått skader på sin egen bil, kunne han valgt å bruke forsikringa for å rette opp skadene på sin egen bil, og da måtte han betalt egenandel. okei sorry da er jeg med:P Men då vil vel ansvarsforsikring dekke den andre sin bil? I og med at det er vel trådstarter som får skyld hvis det gåt til forsikring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå