Lovegame Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Hei! Har en selvbygd pc, med følgende komponenter: Hovedkort: Gigabyte GA-MA790FX-DS5, AMD 790FX, DDR2 Ram: Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB x 4 Prosessor: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.5GHz Socket AM2 (denne er overklokket til 3,0ghz stabilt, ved bruk av gigabyte sitt overklokkingsprogram, og har en sick zalman vifte som holder den kjølig og fin) Strømforsyning: Corsair HX 620W PSU modulær Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4870 1GB GDDR5 Kabinett: Antec Three Hundred Så til problemene. Maskinen kjører Win 7 Ultimate 64bit, alt av oppdateringer. Alt av drivere er også oppdatert. Den funket som et skudd, helt til den begynte å restarte seg av og til. Dette foregikk i noen uker, men jeg tenkte ikke på det, dessverre. Her om dagen døde nemlig pc'en (rest in pieces) Har ikke feilsøkt noe spesielt, da jeg ikke har mulighet til det. Sitter nå på en mini laptop for å skrive dette her. Vet at noen av komponentene begynte å dra på årene, så kjøpte liksågreit inn noen nye deler: Hovedkort: Gigabyte GA-790XTA-UD4, Socket-AM3 Prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition (har alltid likt amd, så hvorfor intel? ) Ram: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kabinett: Antec Twelve Nine Hundred Tenkte å kjøre dette sammen med skjermkortet og strømforsyningen jeg hadde fra før av. Har enda ikke fått koblet sammen og sjekket om alt funker, da jeg som sagt ikke har utstyr. Har ikke skrujern tilgjengelig engang. Men har lagt merke til, på ''gammelmaskina'' at når jeg prøver å skru den på, er det ikke lys noen steder. Ikke på hovedkort, ingenting. Og strømforsyningen starter ikke, ingen vifter, ingenting? Er jeg virkelig så heldig at det er strømforsyningen som er gåen, og ikke de gamle komponentene? Har som sagt ikke fått satt sammen nymaskina, og er en stund til jeg får verktøy til dette. SÅ hvis det er strømforsyningen, vil jeg helst få sendt den inn til sjekk hos komplett så fort som mulig, for bytte. Googlet litt og fant ut at andre med samme strømforsyning hadde samme problemet som meg, med at pc'en restartet hele tiden. Hadde vært flott om noen her som har mere innsikt enn meg til å hjelpe meg å finne ut om det er strømforsyninga, eventuelt noe annet som er gått galt? Tusen takk på forhånd, håper på snarlig svar da jeg vil finne ut hva som er galt MVh Holand.
JohnBuer07 Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Kan jo si fra erfaring at du burde ha sjekket power først Men nå har du kjøpt nye ting da. Uansett må du få bytta power. Det er 99% sikkert den som er røket. Starter ikke vifta i power så er den gåen. Har du et elektroværksted i nærheten av der du bor får du nok dem til å sjekke den for deg rakskt. Men du må nok bytte den. JB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå