Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe nytt anlegg, kanals-forsterker?


Nik0

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke så mye av dette tekniske.. Tenkt å kjøpe et nytt anlegg til Honda Civicen min, 92 mod. Ikke eldgammelt det som står i nå, men ønsker enda litt mer trøkk. Ser da først nå på forsterkere, og her er det fra en-kanalsforsterkere til 6-kanals?? Hva er forskjellen, hva trenger jeg, og hvor mange watt bør jeg ha på forsterkeren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hva du skal bruke forsterkeren til...

 

Normal stereo er 2 kanaler, og det mest opptimale i en bil er fronthøyttalere, og sub baki.

Da trenger du altså 3 kanaler (2kanals + monoforsterker)

 

Hva har du fra før? hvilken spiller? hva har du plass til av høyttalere foran? og hvor mye kroner skal du bruke på dette?

Lenke til kommentar

Litt off-topic, men det er delvis relevant hvis man er medgjørlig. Personlig kjører jeg subben på en firekanals-forsterker, hvor elementene er brokoblet. Hva er ulempen/fordelen med en slik løsning kontra å kjøre på for eksempel en monoblokk?

 

EDIT: Det er snakk om en sub med to elementer.

Endret av Snikende-Sofa
Lenke til kommentar
Litt off-topic, men det er delvis relevant hvis man er medgjørlig. Personlig kjører jeg subben på en firekanals-forsterker, hvor elementene er brokoblet. Hva er ulempen/fordelen med en slik løsning kontra å kjøre på for eksempel en monoblokk?

 

EDIT: Det er snakk om en sub med to elementer.

 

Kjører du sub1 på kanal 1-2 og sub2 på kanal 3-4?

Lenke til kommentar
Det kommer helt ann på hva du skal bruke forsterkeren til...

 

Normal stereo er 2 kanaler, og det mest opptimale i en bil er fronthøyttalere, og sub baki.

Da trenger du altså 3 kanaler (2kanals + monoforsterker)

 

Hva har du fra før? hvilken spiller? hva har du plass til av høyttalere foran? og hvor mye kroner skal du bruke på dette?

 

Anlegget som står i nå er gammelt, to dårlige originale subhøytalere foran med Pioneer Mosfet 50w x4 som spiller. Tenkte ikke bruke så mye penger på det, bare noe som kan spille av musikk med dyp bass rent. De jeg har nå klarer ikke de sangene med dypest bass (USDA-White Girl, Bass Mekanik-10hz-200hz etc.) og er dessuten sprengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...