Gå til innhold

Hvordan blir god i gitar ?


cannibalc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei har en kasse gitar og har hørt at man skal begynne med det, men finnes det noen bøker eller dvd`er man kan kjøpe for å lære det basic på gitar ??? eller har du noen andre tips ? har veldig lyst til å bli god :)

Istede for å spørre her ville jeg gått til nærmeste musikkforetning (à la Immerslund eller noe sånt) og spurt de som har med det å gjøre der. De vil gi deg masse tips, og vise deg til en lærebok som passer for deg. Er mange spørsmål du må stille seg selv;

- vil du hovedsaklig spille klassisk eller rytmisk gitar?

- hvor god vil du bli?

- hvor mye er du villig til å øve?

- vil du lære det selv eller gå i lære?

 

Mange problem som du må ta stilling til :)

 

... har veldig lyst til å bli god :)

 

Husk at øving gjør faktisk mester... Lykke til!

 

- trymv.

Endret av Algorythm
Lenke til kommentar
Hei har en kasse gitar og har hørt at man skal begynne med det, men finnes det noen bøker eller dvd`er man kan kjøpe for å lære det basic på gitar ??? eller har du noen andre tips ? har veldig lyst til å bli god :)

 

Det er nok ingen snarvei til å bli god - øving, øving og atter øving (+ litt talent).

Hvis du vil starte med viser - prøv Lillebjørn Nilsen gitarbok, kjempebasic.

Hvis du allerede kan en del akkorder - kjøp en eller alle bøkene til Sølvin Reflvik - "Alle tiders sangbok" (1,2 og 3).

Hvis du heller i retning blues/rock eller metal tror jeg du tar turen innom en forhandler og får tips om videoer/DVDer.

 

Hvis du vil få litt kassegitar inspirasjon, sjekk ut Tommy Emmanuel på Youtube........Breathtaking!

 

Ca2

Lenke til kommentar

Tommy emmanuel gir meg dårlig selvtillit:P han er helt sinnsyk!

Selv har jeg Stevie Ray Vaughan som en stor innspirator, men måten han får gitaren til og synge for seg..

Sånn jeg begynnte og spille gitar var og høre masse på musikk og prøve og spille det samme som i sangen.

Hellbillies var det jeg startet med, senere Clapton BB king og Stevie Ray Vaughan.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...