Gå til innhold

Mass Effect 2 biotics på Hardcore/Insane


Anbefalte innlegg

Jeg har spilt igjennom ME2 med Infiltrator på normal vanskelighetsgrad og synes egentlig det var litt i letteste laget, ,så jeg lagde en ny karakter...

Lagde en Vindicator fordi de er en slags motsetning til Infiltrator, fikk jeg følelsen av, og spiller på Hardcore.

 

Har kommet til Horizon og har så langt klart meg ganske greit bare jeg bruker tid på å posisjonere meg selv og teamet, og bruker biotics og våpen smart, men nå er jeg dritt lei hele greia!

 

Barriers, skjold, og armor negerer ALLE biotic abilities utenom feks Reave og Warp som er ren skade, så som Vanguard sitter man der da med en liten drittpistol og SMG, og en myriade av abilities man ikke får brukt.

 

Det tar av mot Collectors, Scions og Harbingers har ikke helse, så her er det snakk om å peppre løs med skudd til krampa tar deg og armor/barrier er nede, for så å ha det gøy med charge, ÅNEI VENT! De har ikke helse, de dør så fort de mister "skallet".

 

Husks med armor, jo, ja, greit nok, de er ganske enkle å hamle opp med med shotgun og melee, men det hadde ikke gjort noe å kunne senke farter deres litt med Shockwave eller Charge.

 

Hardcore skal være vanskelig, men det virker som biotics ble totalt glemt av når Hardcore/Insane ble laget, det finnes ikke class-spesifikk strategi, det finnes bare plasserings- og våpen-strategi, biotics har e l e n d i g e våpen!

 

Noen som er like frustrerte? :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har spilt igjennom ME2 med Infiltrator på normal vanskelighetsgrad og synes egentlig det var litt i letteste laget, ,så jeg lagde en ny karakter...

Lagde en Vindicator fordi de er en slags motsetning til Infiltrator, fikk jeg følelsen av, og spiller på Hardcore.

 

Har kommet til Horizon og har så langt klart meg ganske greit bare jeg bruker tid på å posisjonere meg selv og teamet, og bruker biotics og våpen smart, men nå er jeg dritt lei hele greia!

 

Barriers, skjold, og armor negerer ALLE biotic abilities utenom feks Reave og Warp som er ren skade, så som Vanguard sitter man der da med en liten drittpistol og SMG, og en myriade av abilities man ikke får brukt.

 

Det tar av mot Collectors, Scions og Harbingers har ikke helse, så her er det snakk om å peppre løs med skudd til krampa tar deg og armor/barrier er nede, for så å ha det gøy med charge, ÅNEI VENT! De har ikke helse, de dør så fort de mister "skallet".

 

Husks med armor, jo, ja, greit nok, de er ganske enkle å hamle opp med med shotgun og melee, men det hadde ikke gjort noe å kunne senke farter deres litt med Shockwave eller Charge.

 

Hardcore skal være vanskelig, men det virker som biotics ble totalt glemt av når Hardcore/Insane ble laget, det finnes ikke class-spesifikk strategi, det finnes bare plasserings- og våpen-strategi, biotics har e l e n d i g e våpen!

 

Noen som er like frustrerte? :/

 

Det er ofte man føler seg litt hjelpeløs når sin egen class ikke har full dekning når det gjelder forskjellige forsvar som varierer fra monster til monster. Det er dog mange gode løsninger for dette, uansett hvilken class du er.

 

Den åpenbare styrken til Vanguards er armor, hvor Incendiary Ammo gjør kort prosess på søte oransje barer, samt også Charge+Shotgun spam om situasjonen tillater det. Her kan en hel del gjøres via godt valg av bonus power.

 

Reave - En slags dot som er effektiv både mot armor og shield, samt øker din egen hp mot organics (sett at de ikke har noe shield etc oppe).

 

Warp Ammo - Bonus damage mot health, armor og barriers. Tre bonuser i en ammo? Jatakk.

 

Man vil dog kanskje ønske å bruke incendiary mot armor (Scions f.eks), men mot f.eks harbinger (barrier+armor) er warp ammo super.

 

Mot skjold har vi få alternativ, foruten naturlig høy effekt fra SMG's. Dog, viktigst av alt for god overall dmg er å utnytte sin squad på best mulig måte. Og siden du som Vanguard er godt rustet mot armor, vil din Squard alltid kunne planlegges ganske godt ut ifra hvor du skal. Selv fant jeg Garrus uvurdeerlig i enhver mission. Conc shot er fantastisk mot barriers/health, Overload likeså mot shield/syntetics. I tillegg kan han bruke både assault og sniper. Hvis du skal til en plass med mye Eclipse f.eks kan du ta med Miranda, siden hun og har Overload og Eclipse ofte bruker skjold. Mot collectors (mye barriers og armor) er Grunt et godt valg, han har incendiery+concussive shot for armor+barriers, tåler en god støyt spesielt når han får skjold og gjør en hel del damage.

 

Mot organics med mye armor er Moradin flott, Incinerate ødelegger dem på en-to-tre, dog jeg finner freeze litt "meh".

 

Generell regel jeg fulgte var

 

Forventer masse shields: Garrus/Miranda

Forventer masse armor: Grunt eller Moradin/Garrus eller Jack (for Shockwave, jeg speccer som regel ikke den selv).

Forvent masse barriers:Garrus/Miranda eller Grunt

Usikker på hva du møter: Garrus er et sikkerstikk uansett. Siden barriers og shields skjelden dukker opp ofte i samme level, tar jeg en class god mot shields (Miranda/Jack etter hun er loyal) hvis jeg har warp ammo og noen god mot barriers (f.eks grunt) hvis jeg ikke har det.

 

Håper dette hjelper. Er ei stund siden jeg spilte nå og jeg er ikke helt 100% på alle squad members eller class, så korriger meg om jeg har glemt noe viktig:-)

Lenke til kommentar

Blir litt usikker på om du har spilt på Hardcore?

 

Valgte Reave i starten av spillet for å ha en offansiv biotic som fungerer på armor/barrier, det handler ikke om at en class er ineffektiv mot visse grupper, det handler om at Vanguard (og biotics generellt egentlig) blir nesten totalt negert fordi absolutt alle fiender har mye forsvar og lite health utenom Krogans.

 

Med infiltrator har man stealth, incendiary, sniper+slowdown, etc etc, med vanguard er de morsomme tingene som Charge og Shockwave stort sett ubrukelig på Hardcore, og det er synd.

Spiller man Mass Effect 2 for bare å bruke våpen starter man en Soldier og pumper ut adrenaline surge med assault rifle :p

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at Vanguard var noe bæsj å spille med, likte adept og soldier mye bedre. Men nok en gang, å ha en squad og en bonus power som komplimenterer dine styrker er alltid den største faktoren til suksess. Naturlig nok vil alle mobs ha sterkere forsvar jo høye vanskelighetsgrad man har. Jeg har ikke spilt vanguard på hardcore, kun adept (og soldier på insanity), så jeg skal ikke si at det jeg skrev er 100% i forhold til hardcore (spilte vanguard på veteran og reagerte raskt på at de er for squishy i forhold til den offensive rollen de er ment å ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...