Gå til innhold

Spansk presentasjon av meg selv - noen som kan se over?


Evast

Anbefalte innlegg

 

¡Hola! Me llamo ’navn’. Tengo dieciseis años. Soy de Noruega. Vivo en ’sted’ con mi familia. Tengo tres hermanas que se llaman ’søs1’, ’søs2’ y ’søs3’. Mi mayor hermana, ’søs1’ tiene veinte años, ’søs2’ tiene dieciocho años y ’søs3’ tiene once años. Mis padres se llaman ’pappa’ y ’mamma’. También tengo un perro que se llama ’hund’ y un gato que se llama ’katt’.

 

 

Estudio en ’skolenavn’. Me gustan matemática, inglès, noruego y español. Las español son los mejor.

 

 

Mis intereses es musico, futbòl, animales y datos (ordenador/computador?)

 

 

 

Takk på forhånd

 

 

Edit:

La til 'Spansk' i begynnelsen av emnetittel.

Endret av Evast
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Skal prøve å bytte om siste avsnitt til: På fritiden liker jeg å spille fotball, høre på musikk, se på tv, stå på ski og gå tur med hunden.

 

Blir dette riktig?:

En mi tiempo libre me gusta jugar fútbol, escuchar música, ver televisión, ir a esquiar y pasear al perro.

Endret av Evast
Lenke til kommentar
Takk for svar :)

 

Skal prøve å bytte om siste avsnitt til: På fritiden liker jeg å spille fotball, høre på musikk, se på tv, stå på ski og gå tur med hunden.

 

Blir dette riktig?:

En mi tiempo libre me gusta jugar fútbol, escuchar música, ver televisión, ir a esquiar y pasear al perro.

Jeg tror det :)

Lenke til kommentar

Presentasjonen ser bra ut. Husk aksenttegn i "dieciséis".

 

Siden du bruker "me gusta" senere, så kan du skape variasjon ved heller å bruke "mine favorittfag er...":

 

Mis asignaturas favoritas son las matemáticas, el inglès, el noruego y el español [ikke påkrevd å bruke bestemt form her, men kan være lurt]. El español es el mejor.

 

Du bør også benytte bestemt form foran et par av substantivene i siste avsnitt:

 

En mi tiempo libre me gusta jugar al fútbol, escuchar música, ver la televisión, ir a esquiar y pasear al perro.

 

¡Buena suerte! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...