Underhand-Felons Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 (endret) Excel 2007, norsk; Kolonne Q og R har begge funksjoner som gjør div beregninger, utfall kan i begge cellene være et tall eller "" (tom) Utfall med tall skjer kun i en av kolonnene, dvs minst en av kolonnene vil alltid være "" I kolonne S ønsker jeg at flg skal skje;[/b] Dersom Q og R begge har "", så skal utfall være "" Dersom Q har et annet utfall, så skal dette utfall presenteres i S Dersom R har et utfall, så skal dette presenteres i S, men med flg behandling; (1-J+1) Håndteringen gjelder enkeltceller, ikke totalt for kolonnen. Hvordan løse dette enkelt og elegant? Endret 13. februar 2010 av Underhand-Felons
Harald Staff Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Hvis jeg forstår deg rett noe a la =HVIS(Q<>"";Qberegningen;HVIS(R="";"";Rberegningen)) bytt Q og R hvis jeg har misforstått prioritetene. Beste hilsen Harald
Underhand-Felons Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Skrevet 13. februar 2010 Hvis jeg forstår deg rett noe a la =HVIS(Q<>"";Qberegningen;HVIS(R="";"";Rberegningen)) bytt Q og R hvis jeg har misforstått prioritetene. Beste hilsen Harald Du forstod det rett, ja Hengte på den lille ekstraberegningen; =HVIS(Q6807<>"";Q6807;HVIS(R6807="";"";1-R6807+1)) Det jeg lærte denne gangen, er at <> brukes for å sette "ikke lik" Fungerte fint - takk igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå