Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Galant


espkul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Galant'en er flott. Vi hadde en Galant fra tidlig nittitall som familiebil for noen år siden.

Husker den som veldig komfortabel, og faren min syntes det var en av de beste vi har hatt.

Desverre ble den vraka pga. en krasj på motorveien. Men jeg ville også sett etter rust og

sørg for å kjøpe en som er fulgt opp mtp. vedlikehold. Motoren vil kunne gå laaangt.

 

G8 er tøffest synes nå jeg ;)Avance er enda finere...

Lenke til kommentar

Se opp for rust i hjulbuer bak, rust på dempertårn foran og ventiltikk.

Hadde gått for 99-03 modell, da den verste driten er luka vekk dra disse.

 

Gode motorer, som sagt, hvis den blir tatt vare på.

Min 97-modell starta på første forsøk hver dag selv om det var 30- ute.

 

Ellers har den jo et fett utseende :D

Lenke til kommentar

Bortsett fra rust og ventiltikking så er Galanten en av de bilene med minst feil, så du kommer garantert til å bli fornøyd med bilen.

 

Leste en test som ble postet på vg.no for noen år siden og der var galanten den bilen med minst feil av alle som ble testet. Var en svensk test tror jeg. Skal se om jeg finner den igjen

Lenke til kommentar

Pass på rust på bakkanten av kanalen/festet til framre bærearm bak. Begge sider. Veldig utsatt sted på alle galanter fra 93-2004. Pass også på å få vite om den er kollisjonsskadet og om det er fikset skikkelig. Typisk at det pipler fram rust på skjermer osv vis den er dårlig behandlet etter krasj. Er også typisk at framre del av kanalen ruster, samt traversen forann og bak da disse tar veldig fort anig fartshumper og begynner å ruste. Motor har en tendens til å tikke mye da de passerer 150 000, men er ikke noe spesielt farlig eller et stort problem. Koster ca 2400 kr i deler å bytte ventilløftere, mener mitsubishi-klubben har noe rabattordning på dette ;) Pass også på at skivene ikke er skjeve da dette er et problem på disse, vis du må bytte skiver kjøp uorginalt (bilxtra feks, de har bremboskiver som ikke får så lett skjevheter). Bærekuler og foringer i for og bakstilling er også en typisk ting som bør byttes, og det er ikke alltid så billig da det er multi-link system som innebærer flere bærearmer og kuler enn mer vanlige oppheng. De rette armene nede koster rundt 1600 per stykk, og de med sving nede koster 2400. De oppe koster rundt 2000.

Lykke til med kjøp, og håper du finner en fin bil ;) Mye bil for pengene, god kjørekomfort og absolutt en nydelig bil!

Btw: ble litt mye dette her, men håper det hjelper det litt med kjøpet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...