Sogsti Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Har en rapport i .csv fil som angir tall slik: 25.223 Jeg bytter ut "." med "," og tallet blir 25223 ikke 25,223 som jeg vil ha det Noen som vet hvor jeg stiller inn dette? PS! Har nettopp byttet PC og kjører nå Win 7.0 ikke Vista.
PerB Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Hvor har du byttet om? I csv-filen. Husk at C i csv står for (komma), dvs skille mellom feltene. I norsk oppsett benyyer ofte denne type filer semikolon mellom felter. Ellers er det Excel og oppsettet i Excel som styrer hvordan desimalskilletegn tolkes. I eldre utgaver baserte den seg på verdier i registry (international-settinger) mens nyere har egne verdier som kun gjelder Excel (+ evt andre Office-programmer). Siden du oppnår et rent tall uten desimalskilletegn tyder det ppå at du har byttet om komma med 1000-seperatoren og har visning satt opp til å ikke benytte dette. Sjekk hva som gjelder ved å markere en av feltene (evt kolonne) og velg visning av tall med 1000-seperator og desimaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå