G2Petter Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er på jakt etter et program kan jeg bruke til å backe opp filer fra en maskin til en annen. Det skal helst støtte kryptering av trafikken mellom maskinene, og smart backup (bare kopiere filer som er endret). Jeg hadde egentlig planer om å bruke rsync under cygwin, men det fikk jeg ikke til :/ Er det noen som har noen tips til noen gode programmer?
Ueland Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Har du kommet deg til Windows7 så støtter den innebyggende backupklienten nettverkslagring
G2Petter Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 Nei, jeg bruker fremdeles XP. Jeg skal over på 7 etter hvert, men det blir først ved neste reinstallering.
hlnd Skrevet 11. februar 2010 Skrevet 11. februar 2010 Jeg har bare god erfaring med SyncBack, men veit ikke om det støtter nettverkslagring. Bruker det selv mot en FTP-server og en ekstern harddisk, fungerer flott.
G2Petter Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Skrevet 12. februar 2010 SyncBack var gode greier, det ser ut til å gjøre jobben.
hlnd Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Flott at du likte det Særlig synkroniseringsfunksjonene liker jeg, temmelig nyttig om du har musikksamlinga flere steder (laptop, stasjonær, ekstern disk), og leger til musikk alle stedene. Eneste jeg skulle ønske var at den lagde en slags index over hva den har gjort, så den slapp skanne gjennom alt hver gang (tar mye tid når den jobber mot en FTP-server, og kunne gjerne gjort mer av sjekkinga over flere "tilkoblinger" (sjekker vel bare ei mappe om gangen, så det tar en del tid, særlig når det er snakk om 15+ GB filer)
paroa Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Selv liker jeg Cobian backup veldig, det har muligheten til å gjøre veldig mye, samt at det kan installeres som en service sånn at man ikke engang legger merke til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå