Johnsen92 Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Hei, pcen min har hengt seg opp fullstendig fler ganger nå.. Sjekket hendelsesloggen og der sto det feil og advarsler med kilde som "Disk" rett før pcen hang seg opp og jeg måtte restarte den.. Det er to forskjellige feilmeldinger når jeg trykker på properties på de.. Første er : Det ble oppdaget en paritetsfeil på \Device\Ide\IdePort0. Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Den andre er: Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Harddisk0\D. Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. Første vet jeg ikke hva kan være, den andre regner jeg nesten med at er harddisken siden det står "Harddisk0" der.. Eller tar jeg feil? Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet.. Har søkt litt på google selv, men klarer ikke finne noen ordentlig løsning.
Märtha og Durex Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Det første er også en feil på harddisken. Regner med at den er på vei tit å crashe. Du kan ta en surface scan på den for å remappe dårlige sektorer. Gå inn i min datamaskin, høyreklikk på første harddisk, egenskaper, verktøy, diskkontroll og huk av for skann of forsøk å reparer skadde sektorer. Du vil få beskjed om at diksen er låst og spørsmål om du vil foreta testen når maskinen starter på nytt. Svar ja, start maskinen på nytt og gå og ta deg en lang kaffepause. Med litt flaks klarer programmet å finne de dårlige sektorene på disken og mappe de som dårlige. Jeg ville uansett ha bestilt en ny disk umiddelbart. Håper dette var forståelig, bruker selv Engelsk Windows så noen uttrykk blir gale. Lykke til.
Johnsen92 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 Det første er også en feil på harddisken. Regner med at den er på vei tit å crashe. Du kan ta en surface scan på den for å remappe dårlige sektorer. Gå inn i min datamaskin, høyreklikk på første harddisk, egenskaper, verktøy, diskkontroll og huk av for skann of forsøk å reparer skadde sektorer. Du vil få beskjed om at diksen er låst og spørsmål om du vil foreta testen når maskinen starter på nytt. Svar ja, start maskinen på nytt og gå og ta deg en lang kaffepause. Med litt flaks klarer programmet å finne de dårlige sektorene på disken og mappe de som dårlige. Jeg ville uansett ha bestilt en ny disk umiddelbart. Håper dette var forståelig, bruker selv Engelsk Windows så noen uttrykk blir gale. Lykke til. Forsto hav du mente, nå er det bare å vente til den er ferdig og håpe på det beste
Johnsen92 Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Skrevet 10. februar 2010 Det første er også en feil på harddisken. Regner med at den er på vei tit å crashe. Du kan ta en surface scan på den for å remappe dårlige sektorer. Gå inn i min datamaskin, høyreklikk på første harddisk, egenskaper, verktøy, diskkontroll og huk av for skann of forsøk å reparer skadde sektorer. Du vil få beskjed om at diksen er låst og spørsmål om du vil foreta testen når maskinen starter på nytt. Svar ja, start maskinen på nytt og gå og ta deg en lang kaffepause. Med litt flaks klarer programmet å finne de dårlige sektorene på disken og mappe de som dårlige. Jeg ville uansett ha bestilt en ny disk umiddelbart. Håper dette var forståelig, bruker selv Engelsk Windows så noen uttrykk blir gale. Lykke til. Forsto hav du mente, nå er det bare å vente til den er ferdig og håpe på det beste Etter å har kjørt diskkontroll så har ikke problemet kommet igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå