Gå til innhold

Kjøpe ny LCD/LED-TV til rundt 10.000


Anbefalte innlegg

Da jeg skal gå til innkjøp av ny tv, har jeg litt vanskelig for å bestemme meg i den store jungelen. Har fra før av en 32" Sony V5500 som jeg er veldig fornøyd med, men nå skal jeg ha 46". Prisklasse rundt 10.000,-

Viktige punkter for TV

- 3 HDMI (Xbox, Blu-ray og dekoder)

- Full HD

- Skal brukes til både spill, tv og film.

 

Det er med andre ord snakk om en god "allrounder". Har sett på følgende TVer som virker interessante: Sony KDL-46W5500, LG 47LH4000, Samsung LE46B655 og Sharp Aquos LC-46LE600E

 

Nå er disse plukket ut i fra meninger på nettet samt at de dekker mitt behov, så jeg har ingen erfaring med disse TVene. Fikk litt blod på tann da jeg så Sharp LED-tv til en så lav pris, men har dog hørt at Sony TVen er et bedre kjøp.

 

Ønsker tilbakemeldinger og er absolutt åpen for innspill av alle slag, da jeg føler meg "lost" i denne TV-jungelen.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg vært deg har jeg satset på Samsung...

 

de 3 merkene som ligger i "tet" som jeg har hørt er Samsung, Sony og Pioneer!

Å når jeg snakker om samsung så snakker jeg ut av erfaring, kjøpte meg en 37" samsung for litt i overkant av 10000! Var den beste du kunne få i både den størrelsen og den prisklassen!

 

Samt har jeg hatt en sony LCD i snart 2 år som fungere meget bra, bra bilde og lyd...

 

Men samtidig så vet jeg ikke hvordan LED-TV`en til Sony er, etter å ha forhørt meg en del så var Samsung den første som kom ut med LED-TV...

 

LG har jeg lite erfaring med, men en venn av meg har en, han synes den er helt grei!

 

Samsung er vel det som jeg ville gått for, men det er ikke mitt valg. Det skal du få bestemme selv :)

 

-Lennz-

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar! Samsung har gode tv'er og er høyt på strå når det gjelder teknologi og bildekvalitet, men nå var jeg ute etter 46" og da blir nok LED-tven dems noe dyr.

 

Har undersøkt Sharp sin LE600-serie, og er mye dårlige kritikker ute å går. Mye støy, dårlig fargebalanse og en god del etterslep i bildet. I tillegg er det jo ikke dimming på LED-lyset.

 

Håper på flere gode svar! Blir nok LCD, men fortsatt usikker på hvilken... :(

Lenke til kommentar

Tja. Erfaringsmessig lite støy i sharpen i grunn med mindre du sitter farlig nærme på analoge signaler. Kjører digitale bilder fra canal digital/blu-ray der jeg jobber og da er det meget lite støy samtidig som man får ett detaljert bilde. Fargene er også meget bra til prisen, kan dog stilles litt på bort fra standard. Det er ingen LED med dimming i din prisklasse. Men du har rett i at bevegelsen ved panorering er dårligere på sharpen ettersom det er den eneste TV'en uten 100hz på lista de.

 

Sonyen du ser på er den med best sortnivå av de 3 andre tvene, men har den dårligste 100hzen. LG'en har det glatteste bildet, det gir deg mindre detaljer ved tv-titting men også mindre støy. Kaller det "glatt". Samsungen har mest støy, men ser kanskje litt penere ut? og har en god 100hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...