Gå til innhold

Erfaringer fra boksing?


Anbefalte innlegg

Hei hei forum

 

 

Har i det siste lurt litt på å begynne med boksing, og tenkte å høre om det er noen som har noen erfaringer å dele.

Jeg er 22, og har aldri tidligere drevet med noen som helst form for kampsport. Har heller ingen ambisjoner om verken å konkurrere eller å slå noen helseløs på byen. Er først og fremst interessert fordi det virker som en intens sport, som både er mental og fysisk styrketrening. I tillegg jeg ikke særlig akrobatisk av meg, for å si det forsiktig, så enhver sport som involverer høye spark og denslags er relativt uaktuelt.

 

Jeg er i helt ok form, litt over 190 og oppunder 90 kilo. Svært langt fra å være noen sværing verken på den veldig trente eller veldig utrente måten, og lever fint med det (men ønsker gjerne å bli sterkere).

 

Er interessert i alle slags erfaringer folk har fra boksing, hvordan ser f.eks en normal treningsøkt ut? På hvilke områder kan man forvente framgang? Og hvordan er klientellet? Mye aggressive/steinharde folk, og er det folk fra alle aldersgrupper (vil nødig være eneste nybegynner over 15 år..)? Hvor hardt får man kjørt seg på en vanlig økt? Hvilke egenskaper er viktige?

 

Skjønner naturligvis at dette vil variere fra sted til sted og så videre. Men det koster en del å melde seg på der hvor det kunne være aktuelt for meg å begynne. Dermed er det noe forpliktende å sette igang, så jeg vil gjerne skaffe meg et litt bedre inntrykk av hva det går ut på i grove trekk før jeg blar opp:)

 

Setter stor pris på alle innspill. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg anbefaler at du drar til forskjellige treningssteder evt sentere og ser hvordan det er der. hvis du ikke finner noe du liker så lå være å begynne.

har holdt på med litt boksing men likte det ikke, holder på med andre kampsporter som hapkido og jeg synes jeg får mye mer ut av det. boksing er en konkuransesport. det du lærer om boksing får du antagelig ikke bruk for utenfor ringen, og det er det som engentlig betyr noe her i verden.

det er mange gode boksemiljøer og de er stort sett lette å komme inn i. og når du er i et kampsportmiljø blir det som en familie. du blir godt kjent med de fleste, det blir et ganske sterkt bond mellom venner man konkurerer sammen med.

hvis du vil inn i boksing for treningens skyld er det kanskje lettere å trives i noe offentlig. for mange av de private slipper bare inn de som vil satse på sporten.

husk det du lærer på treningen skal kun brukes i treningssammenheng eller i selvforsvar/nødverge!

sidene jeg ikke kjenner deg personlig vil jeg ikke anbefale noen treningssteder eller miljøeer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...