stimas Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 (endret) Hei. Har søkt opp og ned etter en løsning på hvordan man kan beregne antall år/måneder/dager fra en gitt dato. Holder på å lage meg et garanti-regneark der jeg noterer opp hva jeg har kjøpt og NÅR dette ble kjøpt. Så kan jeg da finne ut hvor lenge siden produktene ble kjøpt. Se vedlagte PNG-fil for hvordan jeg ser for meg dette. Kort-versjonen: Har skrevet inn en dato en ei celle. Ønsker å finne en formel som gir meg ant. år/mndr/dager i en annen celle (evt. i 3 celler). Tenkte noe ala: =IDAG-A1. Svaret kommer med et tall og jeg skulle gjerne hatt det som nevnt over. På forhånd TAKK! Endret 8. februar 2010 av stimas
Harald Staff Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 =DATODIFF(B2;IDAG();"y")&" år "&DATODIFF(B2;IDAG();"ym")&" mnd "&DATODIFF(B2;IDAG();"md")&" dager" HTH. Beste hilsen Harald
stimas Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Skrevet 8. februar 2010 =DATODIFF(B2;IDAG();"y")&" år "&DATODIFF(B2;IDAG();"ym")&" mnd "&DATODIFF(B2;IDAG();"md")&" dager" HTH. Beste hilsen Harald KONGE! Hjertlig takk!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå