Gå til innhold

Samsung X10 vs Sony VAIO Z1MP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring med noen av disse, de selges vel ikke i Norge uansett?

Men etter å ha sett på spesifikasjoner er det vel et par ting som utmerker seg:

 

Samsung:

Lav oppløsning på skjerm

Bra grafikkkort (Geforce 440 64 mb)

Dårlig batterlilevetid

Lav vekt

 

Sony:

Bra oppløsning på skjerm (1400x1050)

Svakere grafikk-kort (radeon 16 mb)

Bra batterilevetid (opptil 6 timer)

Lav vekt

 

Personlig vil ting som oppløsning på skjerm og batterilevetid veie tyngre enn skjermkort, da jeg normalt ikke ville brukt en sånn maskin til mye spilling uansett.

 

Støymessig tipper jeg begge maskinene er veldig bra - de fleste Centrino-modeller jeg har hørt om er svært støysvake!

 

Vet ikke hvordan prisen på disse er, men det finnes jo mange andre bra Centrino-modeller også, ikke minst IBM T40..

Lenke til kommentar

Prisen vil ligge på ca 14000,- NOK + frakt og mva for en 1,3, 512 mb Ram og 40 - 60 GB HD - Samsung er litt billigere, men den leveres også så vidt jeg vet med to batteri - batterilevetiden på SONY er ikke mer enn ca 3 timer - oppgitt levetid (6 timer) er med et ekstra stort batteri (tilleggsutstyr)

Lenke til kommentar

Nå har du sagt veldig lite om hva du ser for deg å bruke maskinen til, samt hva som er viktige egenskaper for deg:

 

Selv bruker jeg kun bærbar, så for meg er det da viktig at skjermen er stor og god, ytelsen er bra, og at den kan brukes som en god allroundmaskin, som da inkluderer mulighet for å spille litt, i tillegg til generell bruk.

 

Så hvis du er på jakt etter noe av det samme som meg tror jeg kanskje en Acer 800 er et glimrende valg. Har prøvd denne maskinen, og den er rett og slett glimrende. Legg (2,69kg) og tynn (<3 cm). I tillegg er skjermen svært god, grafikk-kort bra, 4 usb2, firewire, glimrende tastatur ++.

Lenke til kommentar

Nå har du sagt veldig lite om hva du ser for deg å bruke maskinen til, samt hva som er viktige egenskaper for deg:

 

Selv bruker jeg kun bærbar, så for meg er det da viktig at skjermen er stor og god, ytelsen er bra, og at den kan brukes som en god allroundmaskin, som da inkluderer mulighet for å spille litt, i tillegg til generell bruk.

 

Så hvis du er på jakt etter noe av det samme som meg tror jeg kanskje en Acer 800 er et glimrende valg. Har prøvd denne maskinen, og den er rett og slett glimrende. Legg (2,69kg) og tynn (<3 cm). I tillegg er skjermen svært god, grafikk-kort bra, 4 usb2, firewire, glimrende tastatur ++.

Lenke til kommentar

Maskinen skal brukes til jobb på "reisefot" så bærbarhet, batteri og støy er det viktigste - samt at maskinen er solid. (Det er eneste grunn til at ikke Dell 500m ble kjøpt)

 

Skjermkort har ingen betydning da den ikke skal brukes til spill.

 

 

Så bruks området er e-post, internett (begrenset i den grad det blir mobil surf) Word og kanskje litt annonseutforming i Adobe.

Lenke til kommentar
Prisen vil ligge på ca 14000,- NOK + frakt og mva for en 1,3, 512 mb Ram og 40 - 60 GB HD - Samsung er litt billigere, men den leveres også så vidt jeg vet med to batteri - batterilevetiden på SONY er ikke mer enn ca 3 timer - oppgitt levetid (6 timer) er med et ekstra stort batteri (tilleggsutstyr)

 

Kan jeg spørre deg hvor du fant disse maskinene til den prisen?

 

swanky

Lenke til kommentar

Heisann, ser du på linken jeg la inn over ser du prisene.

 

Ved kjøp fra utlandet slipper man å betale landets mva - har tatt kontakt og venter på et pristilbud inkl frakt. (på Sony og Samsung)

 

Noen som bet om det er brukt aluminium i disse maskiene eller om "kassa" er i plast?

Lenke til kommentar
Heisann, ser du på linken jeg la inn over ser du prisene.

 

Ved kjøp fra utlandet slipper man å betale landets mva - har tatt kontakt og venter på et pristilbud inkl frakt. (på Sony og Samsung)

 

Noen som bet om det er brukt aluminium i disse maskiene eller om "kassa" er i plast?

 

Du må huske at du skal betale norsk moms når du kjøper maskin da. Slik at dersom du kjøper den maskinen til £1249, så blir regnestykket omtrent slik:

 

1249 x 11 = 13800 + 24% norsk moms = 17000

 

swanky

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...