Gå til innhold

Bygge Høyttalere må ha kraftig forsterker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du vurdert en ferdig-høyttaler?

 

Uten at jeg skal være for mye av en gledesdreper - jeg har tilbrakt mine timer i Ljudia sin katalog, på den tiden hvor det var en katalog - ikke en nettside - så virker det som du kanskje bør begynne med noe som er litt enklere?

 

Hva med å se etter et par brukte CV eller JBL? De trøkker mye, og vil nok spille ringer rundt pakken fra Ljudia.

 

Hvor stort rom skal dette stå på?

Lenke til kommentar
Har du vurdert en ferdig-høyttaler?

 

Uten at jeg skal være for mye av en gledesdreper - jeg har tilbrakt mine timer i Ljudia sin katalog, på den tiden hvor det var en katalog - ikke en nettside - så virker det som du kanskje bør begynne med noe som er litt enklere?

 

Hva med å se etter et par brukte CV eller JBL? De trøkker mye, og vil nok spille ringer rundt pakken fra Ljudia.

 

Hvor stort rom skal dette stå på?

 

Har en slektning som har bygget disse før så han sier han skal hjelpe meg :D det varierer men det er ganske store omeråder de skal stå på ja en kamerat skal også lage slike høyttalere så blir litt mer trøkk :p

 

ser dette ut som en forsterker som kan drive disse høyttalerne?

 

Semiprofessionell mosfet-PA-forsterker på 2x 300W for montering i 19" standard-rack. Denne forsterkeren er perfekt for lydteknikeren som sitter pris på utrustningens tilgjengelighet. Den er utrustet med innebygget kjøler for tillrekkelig ventilasjon og nivåindikator for peaknivå ut. Maksimal fleksibilitet takket være de ulike høytalertilkoblingene som f.eks låsbar SPK-kontakt, klemkontakter eller XLR.•

 

Maximal uteffekt (1 kHz; THD < 1%):

- 2x 300 W @ 4 ohm

- 2x 170 W @ 8 ohm

• Nominell uteffekt (20 Hz-20 kHz; THD < 0.5%):

- 2x 170 W @ 4 ohm

- 2x 100 W @ 8 ohm

• Frekvensrespons (20 Hz-20 kHz @ 8 ohm): ± 0.5 dB

• Signal/brusförhållande (A-weighted): > 95 dB

• Total harmonisk distortion (THD): < 0.3%

• Överhörning (1 kHz): > 90 dB

• Ingångsimpedans: 10 KOhm

• Ingångskänslighet: 0 dB

• Ingångsanslutningar: RCA, Tele

• Utgångsanslutningar: Speaker, klämkontakter, XLR

• Kylning: Fläkt, kylflänsar

• Strömförsörjning: 230V ~ 50/60 Hz

• Mått (B x H x D): 483 x 88 x 242 mm

• 19" rackmontering: 2 RU

• Vikt: 8,3 kg

 

 

PA-AMP6000-KN

Lenke til kommentar
Det bør holde av krefter det ja. Dette blir et klassisk fest-anlegg, som sikkert vil fungere fint.

 

Tusen Takk Akkurat det jeg ville vite :)

 

EDIT: Mulig jeg maser nå men denne så jo nesten for god ut til å være sant :O hva tror du?

 

Er den kraftig nok og er den kompitabel med en sånn ledning som jeg skal bruke vet ikke helt hva det heter men to sånn kobbertråder som stikker ut :p

Endret av AttHack
Lenke til kommentar
så du mener det er bedre å kjøpe den første forsterkern istedet?

og kan man feste to sånn kobbertråder inn i den APART forsterkeren?

 

Denne forsterkeren er helt ubrukelig, den har vel ikke høyttalerutgangen en gang, det er en forsterker beregnet på kjøpesentre, industri, idrettsplasser o.l., legg merke til at det er oppgitt 50, 70 og 100 volt, ikke 4 eller 8 ohm, det betyr at man bruker spesielle høyttalere som kobles til forsterken med standard mikrofonkabel, fordelen med dette systemer er at man kan seriekoble så mange høyttalere man vil og lengden på kablene kan være 1 kilometer eller mer, for det første så er forsterkeren helt ubrukelig (lurer på hva de som har kjøpt gjør når de finner ut hva de har kjøpt) og for det andre koster selv en 15 watt høyttaler til dette systemet koster skjorta.

For 990 får du kanskje en bra mikser men ikke en forsterker, langt mindre en forsterker med mixer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...