Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får gnagsår, svetter, klør, sår pga sammengrodde rumpeballer? :(


Gjest flaut..

Anbefalte innlegg

Gjest flaut..

Var for en god stund siden(8-9mnd) at jeg plutselig begynte å få gnagsår mellom rumpeballene. Lurer på om det kanskje kan være pga at jeg er litt hårete der. Og dette ble bare verre og verre, til jeg omtrent ikke klarte å gå, sitte eller stå vanlig uten at det gjorde vondt. Merket også at det begynte å stinke veldig av meg hele tiden også, en slags blanding av hundedritt og gammel svette. Så jeg sjekket litt i speilet og så at det hadde blitt sår mellom begge rumpeballene og noe som nesten så ut som en slags rift litt under anus.

 

Siden dette ikke ville bli bedre av seg selv prøvde jeg å ha en god papirbit mellom rumpeballene hele tiden, som jeg bytter 2-3 ganger daglig. Når jeg bytter de ser jeg at den er våt av en blanding av svette og blod. Men smerten gikk vekk i løpet av et par dager, så jeg har fortsatt med å ha papirbiter der.

 

Nå senere ser jeg at der det var gnagsår mellom rumpeballene har de rett og slett grodd sammen, mens det som så ut som en slags rift under anus fortsatt er der. Så siden de er litt grodd sammen(det er hovedsaklig bakerst av rumpeballene de har grodd sammen) tenker jeg at det ikke kommer til nok luft og det blir svett og klamt som renner ned. Det blør ikke så mye fra den slags riften lenger, men det hender når jeg tørker meg etter å ha vært på do at jeg ser i papiret at det blør ganske mye.

 

Dette er ganske så flaut så jeg har ikke vært hos noen lege eller noe, og tenkte jeg kunne høre her først om det er noen som har vært borti noe lignende eller har noen tips til hva jeg kan gjøre for at såret skal gro og at det skal slutte å svette. Slik at jeg kan kunne slutte å ha en papirbit der hele tiden som må byttes flere ganger daglig. Dersom jeg tar den bort noen dager begynner det å svi veldig, lukte igjen og jeg klarer etterhvert ikke å gå, sitte, osv igjen uten at det gjør vondt. Hjelper heller ikke å vaske det godt i dusjen hver dag heller.

 

Håper på noen gode tips..

 

Er forresten en 20 år gammel gutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Veit at det ikke er svaret du vil ha - men dra til lege.

Og ikke vær flau, leger er jo profesjonelle og han har nok opplevd tusenvis av ting som har med rumpe og gjøre før.

Hørtes jævlig ut og ha det sånn..

Lenke til kommentar

Nå har det kanskje gått litt langt i forløpet, men som jeg gjør på vesla mi er jo å tørke stumpen godt og vaske godt og så ha på zink salve og eventuelt talkum (potetmel funker like greit og er MYE billigere) og bare være nøye med å lufte og lufte og holde det tørt.

men ja.. det er kanskje ikke så greit og lett når det nå har grodd sammen :S høres ille ut.. håper det løser seg.

Men ja.. gå til legen. Han/hun har sett rompa til ola normann før dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...