Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Rense "låst" maskin


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en litt eldre stasjonær PC som skulle vært renset for og brukes til en ren arbeidsstasjon (nett, office etc..)

 

Problemet er at den er på en måte låst.. På kontrollpanelet er det kun mus og tastatur som kan endres. Det har vært en "bedriftspc", så den er sikkert låst pga det.

 

Tenkte derfor å formatere og installere win på nytt. Prøvde først å boote med win 7, det gikk ikke. heller ikke win xp gikk. Den booter, men jeg får beskjed om at installasjonsprogrammet ikke finner noen harddisker.. Den kjører XP pro fra før og starter opp normalt..

 

tenkte kanskje jeg fikk tilgang på en adminkonto ved å kjøre sikkermodus, men nei. Må skrive inn både brukernavn og passord, og jeg vet kun brukernavnet til den begrensede kontoen.

 

What to do...??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win7 har nok ikke drivere til PC'en din. Hadde det samme problemet med Win7 når jeg skulle teste det på laptop'en min. Prøv å finn chipset-drivere (helst for win7 da hvis det er det du vil ha) og legg de over på en minnepenn. Når du under installasjonen skal velge disk, last inn drivere fra minnepennen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...