Gå til innhold

Pris sammenligning Gamecube og Xbox


Roamer

Anbefalte innlegg

De annonserte jo nylig prisen på Gamecube og den ville være 150 pund, altså nesten halvparten av Xbox prisen på 299 pund. Nå er retail prisen til Xbox satt til 4000kr, og da er det naturlig å tro at Gamecube vil koste cirka 2000. I tillegg vil nok gamepadene koste cirka en 50 lapp mindre.

 

For en xbox, med DVD spiller på, ett memory card, en ekstra stikke og ett spill må du ut med 5900kr.

 

Til sammenligning vil du antageligvis få en Gamecube, 3 ekstra stikker, 5 spill og et memory card til samme prisen. Legg inn litt slingringsmonn på kanskje 500.

 

Dvs at for en som kjøper XBOX får følgende;

- Xbox (4000)

- + 1 ekstra stikke (400)

- DVD kort og fjernkontroll (500)

- Halo (600)

- Minnekort (400)

6000kr

-----------

En som kjøper Gamecube får følgende;

- Gamecube (2000)

- + 3 ekstra stikker (1050)

- Super Smash Bros. Melee (600)

- Pikmin (600)

- Resident Evil (600)

- Star Wars : Rogue Leader (600)

- Luigi's Mansion (600)

- Minnekort (200)

6250kr

-----------

En som ville kjøpe like mye til sin Xbox må ut med;

- Xbox (4000)

- + 3 ekstra stikker (1200)

- Dvd kort og fjernkontroll (500)

- Minnekort (500)

- Halo (600)

- Project Gotham Racing (600)

- Dead or Alive 3 (600)

- Kabuki Warriors (600)

- Star Wars : Obi Wan (600)

8300kr

 

Hehe, jeg vet hvilken jeg skal velge. Jeg kan godt vente noen ekstra måneder. XBOX lanseres i Mars, Gamecube i Mai.

 

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

pawangbanner.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-01-28 20:19 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvordan spillene kommer til å se ut spiller jo en rolle det og da...

GameCuben klarer ikke på langt nær å konkurere med XBox når det gjelder hardware! Det sies at XBox spillene som blir laget nå, ikke bruker mer enn 35-40% av kraften til maskinen! Trur Nintendo kommer til å slite litt når XBox spilla begynner å utnytte maskina fullt og helt...

 

I tilleg er controller-portene på XBox USB 2.0 porter. Med andre ord kan du bruke USB komponenter som tastatur, mus, gamepad osv.

 

Dessuten kommer ikke XBox spilla til å koste 600,- , men ca. 400kr, DVD-Playback ca. 400kr, kontroller ca. 350kr, minnekort ca. 200.

Og siden du har harddisken, trenger du ikke minnekortet, og da sparer du de pengene.

 

({{FlakkMan}}) >>[email protected]<<

 

XFAN

 

[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2002-01-28 15:14 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Flakkman på 2002-01-28 15:24 ]

Lenke til kommentar

Til Flakkmann:

 

Registrerer at du fremdeles insisterer på at Xbox kommer til å koste 2500.

 

Microsoft har fått mye pepper for at de har satt opp prisen på Xbox i Europa betraktelig og samtidig senket prisen for lanseringen i Japan. Dette til tross for at fabrikken som produserer Xbox er i Ungarn.

 

Jeg beklager selvsagt at jeg sa Euro da jeg mente pund i meldingen min over.

 

Angående prisene til Xbox spillene, har jeg sjekket en rekke norske spillbutikker hvor man kan forhåndsbestille xbox. Prisene ligger da på rundt det jeg nevnte. Xbox ligger på 4000 overalt. Spillene vil i alle fall ikke lanseres billigere enn det PS2 spillene lanserte for. Det billigste jeg har funnet var et memory card for 429, spill 559 og kontrollere til 349. Prisene til gamecube vil da også bli relativt lavere. Sammenligningen er kurrant uansett.

 

Og angående spill til xbox og Gamecube, viser de fleste reviews at GC's spill har en høyere andel kvalitets spill en xbox. Uten å ta med spill om amerikansk fotball, da det er relativt uninteressant i Norge. Dropper også spill som har fått mindre 8.0 Viser her til Gamespot's anmeldelser;

 

XBOX;

Halo - 9.6

Max Payne - 9.2

SSX Tricky - 8.8

NHL 2002 - 8.7

F1 2001 - 8.2

Project Gotham Racing - 8.1

Transworld Surf - 8.0

Nascar Thunder 2002 - 8.0

 

Gamecube;

Star Wars : Rogue Leader - 9.4

Tony Hawk's Pro Skater 3 - 9.0

Pikmin - 8.9

Super Smash Bros Melee - 8.9

FIFA 2002 - 8.9

Super Monkey Ball - 8.8

SSX Tricky - 8.8

Extreme G 3 - 8.6

Wave Race : Blue Storm - 8.5

 

 

Alle gamecube spillene(9) ligger rundt 9 i score, mens halvparten av Xbox spillene (8) ligger rundt 8. Føler at teorien er bevist. Hvem gidder å betale mer for mindre?

 

Den om at kun halve xbox potensialet er nådd holder ikke mål når vi vet at DOA3 hadde problemer med å få stabile frame rates og at maskinen er nesten like enkel som gamecube å programmere for. Dvs at potensialet er så å si nådd for alle maskinene.

Lenke til kommentar

DOA3 problemer med stabile framerates? På beta-boxene må du da mene! Har spillt DOA3 i noen titalls timer, og kan si ganske sikkert at jeg ikke merket at det hakket en eneste gang. Halo er også et fett spill, og er ikke så monotont som noen vil ha det til, og det har også en helt utrolig grafikk, vil prøve disse spillene på HDTV, hadde vært morro! GameCube har jeg ikke prøvd enda, men Rouge2 ser artig ut. Skate/snowboard spill er ikke akkurat noe artig.. uuh.. jeg klarte et hopp.. :/

Lenke til kommentar

Den ferdige versjonen av DOA3 har så vidt jeg vet ingen problemer med framerates. Jeg sier bare at all utviklingstiden til DOA3 ble brukt til å optimisere grafikken. Det er tross alt ingen store gameplay forandringer.

 

Jeg gledet meg til Halo, og vurderte sterkt å investere i en Xbox for å få tak i det. Nå kommer jo Halo som kjent til PC, så 5-6 tusen for en xbox, halo og 4 stikker er nok uaktuelt. Har også lest at multiplayer er skuffende, da det ikke er boter inkludert i spillet. Dvs at man må ha 4 xboxer, 4 halo, 16 stikker, 4 tv'er og en hub, pluss ledninger for å få til en skikkelig multiplayer. Grunnen til at jeg elsket Perfect Dark så mye, var multiplayer.

 

Multiplayer til konsoller burde være tilgjengelig uten at man skal være nødt til å koble opp mange maskiner eller gå på internett. Det er tross alt morsomst å sitte en gjeng sammen og spille til langt på natt, gjerne med noen øl og diverse snacks. Det virker som Gamecube er mer passende til slike sessions, med Monkey Ball og Super Smash Bros.

Lenke til kommentar

Definitivt artigst å være en gjeng foran TV'en eller på LAN med PC'en.

 

Enig i at DOA3 har lite nyvinninger, men finpusset er det blitt, banker Tekkenmøkkaspilla langt ned i bakken :smile: Halo er jo et nydelig spill, gleder meg til det kommer til PC, blir nok litt lettere da en kan spille med mus/tastatur, tok litt tilvenning å bruke gamepad, men det gikk forbausende bra, kverket fiender i hytt og gevær med hagle på slutten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tror GTA3 og Matrix spillet til xbox kan gjøre den listen litt mer interessant...

 

OG jeg syns det er verdt det å kjøpe en litt mer dyr konsoll, den kommer sikkert til å vare en del lengre for det kommer noe nytt.

 

Gleder meg til å se reaksjonene når det kommer "expansion pack" til GC...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:



Dessuten kommer ikke XBox spilla til å koste 600,- , men ca. 400kr, DVD-Playback ca. 400kr, kontroller ca. 350kr, minnekort ca. 200.

Og siden du har harddisken, trenger du ikke minnekortet, og da sparer du de pengene.



 

Spill=ca. 600kr

 

DVD-Playback=ca. 450kr

 

Minndekort=ca. 450kr

 

Kontroller=ca 350kr.

 

GameCube er billig, men får man ikke det man betaler for?! :razz: Jk! XBOX har sin fine pris, ja. Men du får harddisk og modem innkludert, også trenger man ikke minne kort. Når prisen faller litt så er det kanskje ikke så dyrt uansett??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har DOA3, det sliter ikke med framedrops. Jeg har sett 1 framedropp, det skjer hver gang jeg faller ned fra en av banene og inn i et skilt og havner i en gate. Halo har MYE framdrops. Menjeg har NTSC maskin som er 17,5 % raskere enn PAL. HAHAHA!!! Har NTSC Gamecube oxo, haha:) Har PAL PS2 da:( Så jeg skal skaffe meg NTSC, digger tekken så jeg må NTSC PS2, suger å spille på PAL. PS2 koster mer enn PS2 i norge:( 299 dollar for både xbox og PS2.

Lenke til kommentar

Men da må du betale 500 kr, hvis du skal se dvd, og hvis du vil se sone 1 og 2 blir det 1000 kr. Så vil du ha surround, det er advanced kabel + optisc kabel, det blir 600 kr. Mens du får en sonefri DVD spiller for 1000 kr. Så DVD er ingen vits med Xbox, det er dyrt å få brukt den....

Lenke til kommentar

mitt valg blir selvsagt gamecube eller ps2, mest sannsynlig gamecube. jeg har en nintendo64, og conker bad fur day er det kuleste konsollspillet ever. håper det kommer til gamecube, jeg har faktisk hørt at gamecube er litt bedre enn x-box (eller var det litt bedre enn ps2?). uansett spiller det ingen trille, half life er mye bedre enn rtcw - grafikken til rtcw har jo ingenting og si. x-box kan ikke hamle opp med gamecube siden gamecube er laget for spill, spillene blir billige og produsere og konvertere til gamecube og det betyr haugevis og lassevis med flere spill til gamecube enn til x-box.

en gamecube minidisc/liten cd tar 1.5 gb - nintendo64 kassetene tok 250 mb omtrent... sier litt om størrelsen og varigheten vi kan vente oss på gamecube spillene.

 

[ Denne Melding var redigert av: El_PoLLa på 2002-03-23 09:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at Game Cube spillene ikke skal være så billige, Nintendo begunnet dette med "Du betaler for kvalitet". Tror de kommet minst til å koste like N64 spillene, men det kostet jo kassetten en god del da alene og det koster ikke en shit å produsere en "GC Disc". Men jeg skal nå ha meg en GC uansett den er jo digg, X-Box blir litt for mye microsoft og litt for pc. Har heller en killer pc enn en ekkel x-box.

 

Det er nå det jeg har hørt. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...