Gå til innhold

GPS interrail Europa- hvilken? (håndholdt)


Multi-Task

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

skal på langtur i omtrent hele europa og er i den forbindelse ute etter "den beste" GPS jeg kan få fatt i. Etter å ha sjekket nettbutikkene ser jeg at Garmin Oregon 550 iallfall er den dyreste, spørsmålet er om dette også er den beste? (prisen blir kanskje trukket opp en del grunnet dens kamerafunksjon?)

 

Alle tips blir mottatt med et stort takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobile GEO er kanskje best, men helt sikkert dyrest. Jeg satt på Rådhuskaia 1 og tok en pils i fjor sommer. Geo GPS fant en minibank 250 meter til venstre bak meg over gata for Festingenn området. Det var også en del rot oppplevde jeg, men jeg er svaksynt og kan ikke lese på husvegger hvilke gatenavn det står. Jeg prøvde en trial en ukes tid. Man kan laste ned på en komptibel Windows Mobile eller kjøpe en Trekker GPS boks - hvis innteresert i denne søk etter distributør i Norge på Google. Windows Mobile versjonene er her. 30 dagers trial kan prøves: http://www.codefactory.es/en/products.asp?id=336 Kan ikke gi mer informasjon utover dette fordi jeg ikke har mer erfaring med denne GPS. Den er laget for blinde/svaksynte/de som ser litt dårlig. Jeg fant jo fram til slutt, men opplevde litt rot. Det kan også være at jeg ikke var flink nok og eller at jeg bare hadde en ukes tid på meg rundt omkring i Oslos gater. Morsomt å slenge tipset inn her.

Lenke til kommentar

Anbefaler KUN en ny Nokia mobiltelefon med innebyggd GPS, da får du gratis kart over hele Europa.

https://maps.ovi.com/ så ser du hvordan kartene også vil se ut på mobilen.

Kartene laster du inn på minnekortet før avreise for de landene du skal til. De er rimelig godt oppdatert og du får også nyttig informasjon som severdigheter, togstasjoner, hoteller, restauranter m.m. Veldig bra siden du også har telefonnummer distanse til disse m.m.

 

Sjekk på http://maps.nokia.com/ovi-services-and-apps/ovi-maps i skrivende stund får du gratis stemmenavigasjon navigasjon på alle disse telefonene: Nokia X6, N97 mini, N97, E72, E55, E52, 6730 classic, 6710 Navigator, 5800 Xpressmusic, 5800 Navigation Edition, 5230.

Men for interrail så er ikke navigasjon så viktig, men mer kartdelen og det er gratis til alle nyere Symbian telefoner. GPS posisjon vil vises, men du må betale om du vil ha "sving-" og stemmenavigasjon.

 

Legger du inn Nokia Audiobooks, SportsTracker, Locationtagger så har du det meste for en underholdende interrail.

Lenke til kommentar

Heisann og takk for all tilbakemelding.

 

Har GPS på både min nåværende telefon (samsung omnia HD) og min gamle nokia (n95 8gb). Problemet er at særlig nokiatelefonen var veldig treg med å få kontakt. Programvaren var vel heller ikke den beste.

 

Det er av disse grunner jeg heller ønsker en "dedikert" GPS som har til eneste oppgave å navigere. Jeg har alltid utgått fra at disse dedikerte gpsene rett og slett fungerer mye bedre. Men her får dere gjerne motbevise meg :)

 

Og som det ble nevnt av brukeren over meg er stemmenavigasjon mv ikke spesielt viktig, men en solid kartfunkjson og en gps som raskest mulig får satelittkontakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...