Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hjelp med kjøp av bilstereo

4pr1l1a

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei er en 17 åring som ikke har peiling på bilstereo. jeg har en toyota celica 1996 modell som jeg vill ha stereo i.

så jeg lurte på hva burde jeg kjøpe vill ha god bass og lyd er vell villig til å spytte inn rund ca 5000 eller mer

hadde dere fortalt meg alt jeg burde ha, hadde det vert fint;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva trenger du? Alt?

Spiller, høyttalere og basser? Eller har du noe av det fra før?

har ingen ting https://www.diskusjon.no/style_images/main_...icons/icon9.gif

Xelent har jeg hørt skal vere ganske bra i fohold til pris,

Har mange konkurrenter.

Kjenner selv 2 stk som har xelent, det fin lyd å ganske mykje trøkk.

Ikkje altfor dyrt, iforhold til konkurrentene

menne jeg vet ikke hva jeg skal ha tenkte kanskje 2*12 og så vet jeg ikke hva jeg skal ha framme i bin og kanskje en alpin stereo.. har noen noen forslag?

Skrevet
Hva trenger du? Alt?

Spiller, høyttalere og basser? Eller har du noe av det fra før?

har ingen ting https://www.diskusjon.no/style_images/main_...icons/icon9.gif

Xelent har jeg hørt skal vere ganske bra i fohold til pris,

Har mange konkurrenter.

Kjenner selv 2 stk som har xelent, det fin lyd å ganske mykje trøkk.

Ikkje altfor dyrt, iforhold til konkurrentene

menne jeg vet ikke hva jeg skal ha tenkte kanskje 2*12 og så vet jeg ikke hva jeg skal ha framme i bin og kanskje en alpin stereo.. har noen noen forslag?

http://www.eikensbilstereo.no/

Ta en titt der. myje bra;D

Skrevet

Skal du ha spiller, 2x12" med kasse, forsterker, kabler og frontsett tror jeg fort du må legge litt mer enn 5000 på bordet.

Personlig ville jeg heller hatt en god enkel 12" enn en dårlig dobbel 12". Eller to be honest, jeg ville heller hatt en god 10" da jeg personlig liker lyden generelt sett bedre i 10" enn i 12". men smaken er som baken og det spør selvsagt på elementet og forsterkeren som dytter det. Men til et budsjett bygg hadde jeg kanskje vurdert en enkel 10". F.eks en fra kicker som jeg har stående i min, god lyd, den er kjapp og slår greit fra seg uten at det er urealistisk dundring (om det ikke er nettopp det du ønsker da). Den ga jeg vel 1200,- for + forsterker.

Som et priseksempel kan jeg sette opp mitt oppsett, som er :

Frontsett: Pioneer TS-E170Ci - ca 2000,-

Basseelement: Kicker CVT 10" - ca 1500,-

Forsterker: MTX6041 - ca 3000,-

Så kommer kabler på en drøy tusenlapp, basskasse og spiller i tillegg. Du kan selvsagt velge en billigere forsterker også, men ...

Skrevet
Skal du ha spiller, 2x12" med kasse, forsterker, kabler og frontsett tror jeg fort du må legge litt mer enn 5000 på bordet.

Personlig ville jeg heller hatt en god enkel 12" enn en dårlig dobbel 12". Eller to be honest, jeg ville heller hatt en god 10" da jeg personlig liker lyden generelt sett bedre i 10" enn i 12". men smaken er som baken og det spør selvsagt på elementet og forsterkeren som dytter det. Men til et budsjett bygg hadde jeg kanskje vurdert en enkel 10". F.eks en fra kicker som jeg har stående i min, god lyd, den er kjapp og slår greit fra seg uten at det er urealistisk dundring (om det ikke er nettopp det du ønsker da). Den ga jeg vel 1200,- for + forsterker.

Som et priseksempel kan jeg sette opp mitt oppsett, som er :

Frontsett: Pioneer TS-E170Ci - ca 2000,-

Basseelement: Kicker CVT 10" - ca 1500,-

Forsterker: MTX6041 - ca 3000,-

Så kommer kabler på en drøy tusenlapp, basskasse og spiller i tillegg. Du kan selvsagt velge en billigere forsterker også, men ...

kanskje jeg skulle hatt meg 1*15 eller? liker mye donk donk

Skrevet

Nja, en 15" er kanskje billigere enn to 12", men det krever jo ganske mye av forsterkeren også da.

Liker du at det dunker som i slår hardt og høyt (bang), eller at det dunker som at hele bilen rister intenst (drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

Skrevet
Nja, en 15" er kanskje billigere enn to 12", men det krever jo ganske mye av forsterkeren også da.

Liker du at det dunker som i slår hardt og høyt (bang), eller at det dunker som at hele bilen rister intenst (drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

liker det sånn donk donk og folk kan høre det utfør biln;) menne hva er best 1*12 eller 2*12?

Skrevet
Jeg ville heller hatt en bra 12 enn to dårlige :)

har så lite peiling at jeg blir nokk til å kjøpe ett fult sett på finn till rund 5000-10000..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...