Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg bor ved høyspentledninger å vil ha måling av stråling i boligen


Gjest Guest_malin_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_malin_*
Og resultatet ble? Var jeg nær med min gjetting på 30nT?

Han typen sa det var 40.Apparatet hans målte bare fra 40 og oppover..men mente han 40 mikrotesla eller 40 nanotesla?? burde spust om det.kremt..for det er vel litt forskjell mellom mikrotesla og nanotesla`?? Jeg kunne tenkt meg å kjøpt sånn måleapparat.men hvor får jeg kjøpt et bra apparat som ikke koster så alt for mye å noe som måler ned i 0,03 nanotesla?

Lenke til kommentar
Og resultatet ble? Var jeg nær med min gjetting på 30nT?

Han typen sa det var 40.Apparatet hans målte bare fra 40 og oppover..men mente han 40 mikrotesla eller 40 nanotesla?? burde spust om det.kremt..for det er vel litt forskjell mellom mikrotesla og nanotesla`?? Jeg kunne tenkt meg å kjøpt sånn måleapparat.men hvor får jeg kjøpt et bra apparat som ikke koster så alt for mye å noe som måler ned i 0,03 nanotesla?

 

Vel, slike apperater er ikke ment på lokalbefolkningen, så de er nok litt dyre uansett. Du trenger heller ikke noe som måler ned til 0,03 nanotesla. Du har fått vite hva resultatet er, nemmelig 40 eller mindre nanotesla. Hadde det vært 40 mikrotesla, hadde du hatt problemer i følge litteraturen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_malin_*
for det er vel litt forskjell mellom mikrotesla og nanotesla`??

 

En mikrotesla er tusen nanotesla.

Takk for svar.Du sier at sånne apparater er veldig dyre..Hva mener du er dyrt da?Jeg ser det er mulig å få et sånt apparat for 2000 kr.og det er jo ikke så ille...Men vet ikke om det er noe bra måleapparat...baldon selger den type måleapparater..

Lenke til kommentar

<!--quoteo(post=15187865:date=09/02-2010 : 15:44:name=Thend)--><div class='quotetop'>QUOTE(Thend @ 09/02-2010 : 15:44) <a href="index.php?act=findpost&pid=15187865"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=15154319:date=03/02-2010 : 20:26:name=Guest_malin_*)--><div class='quotetop'>QUOTE(Guest_malin_* @ 03/02-2010 : 20:26) <a href="index.php?act=findpost&pid=15154319"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->for det er vel litt forskjell mellom mikrotesla og nanotesla`??<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

 

En mikrotesla er tusen nanotesla.

<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Takk for svar.Du sier at sånne apparater er veldig dyre..Hva mener du er dyrt da?Jeg ser det er mulig å få et sånt apparat for 2000 kr.og det er jo ikke så ille...Men vet ikke om det er noe bra måleapparat...baldon selger den type måleapparater..

 

Letet litt på google og fant et til 3 490,- tror jeg det var. Finnes sikkert billigere, men hvis du mener det er rimelig å bruke 2 000,- på et måleapparat som skal brukes til noe du allerede har fått svar på, er du nok usannsynlig rik og kan dermed flytte vekk fra ledningene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...