Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bærbar (høy batt, god gfx,++ les mer)


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Jeg ønsker å skaffe meg en bærbar pc for bruk på skolen og når jeg er på farta.

 

Mine kriterier til maskinen er følgende (første viktigst, nederst "mindre" viktig)

  • Høy batterilevetid (minimum reell 5 timer, helst 7+)
  • Dedikert grafikk (må kunne kjøre Eve-Online,COD4,BF2,WOW++)
  • CPU som kan kjøre 64bit OS
  • Skjerm: minimum 11" maximum 15.6" minimum 1366x768 oppløsning
  • Ram 4gigs, ddr3 helst
  • Pris? lavest mulig :) max 10k, men dette er mulig for mye.. hva finnes?

Oppsummering er at viktigst er lang levetid og at den kan kjøre eve-online... alt annet er drømmetenkning.. :D

Noen som har gode tips?

Endret av Rizzla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell Latitude 6400 og så velger du å oppgradere skjermkortet! Tilpass og velg Quadro skjermkortet.

http://www1.euro.dell.com/no/no/bedrifter/...&cs=nobsdt1

 

Dette er vel det nærmeste du kommer en kompromiss når det gjelder dine "krav".

Quadro kortet motsvarer vel et 9300gs kort.

Gå opp i pris eller litt ned på batteritid så åpner seg en ny verlden..... med mer muligheter!

 

Denne blir faktisk litt for dyr. Over 10k når jeg oppgraderte til Quadro og største batteri.

 

Vil vel egentlig si at prisen ikke burde gå over 8k...

Lenke til kommentar

I med at det ikke står noe regner jeg med at det er et 4500mhd. I tilegg har maskina en culv prossessor, som gir litt mindre kraft enn det som er vanlig.

 

Det alternativet som passer best er vel mest sannsynlig en macbook. 8000 kroner, 5-7 timer batterilevetid, 9400m og en norma/god cpu.

Lenke til kommentar
I med at det ikke står noe regner jeg med at det er et 4500mhd. I tilegg har maskina en culv prossessor, som gir litt mindre kraft enn det som er vanlig.

 

Det alternativet som passer best er vel mest sannsynlig en macbook. 8000 kroner, 5-7 timer batterilevetid, 9400m og en norma/god cpu.

 

Hvor lett/vanskelig er det å installere win7 på en slik sak? vil alt funke osv.?

Lenke til kommentar
I med at det ikke står noe regner jeg med at det er et 4500mhd. I tilegg har maskina en culv prossessor, som gir litt mindre kraft enn det som er vanlig.

 

Det alternativet som passer best er vel mest sannsynlig en macbook. 8000 kroner, 5-7 timer batterilevetid, 9400m og en norma/god cpu.

 

Hvor lett/vanskelig er det å installere win7 på en slik sak? vil alt funke osv.?

 

Jeg har aldri gjort det selv, men det skal visstnok funke relativt bra.

 

evt kan du se på asus ul30vt, det er også en culv pc, men den har 210m, som er hakket bedre.

Endret av bleak
Lenke til kommentar

Det følger med Windows-drivere på installasjons-DVD-en, så det meste vil du nok få til å funke, men ikke forvent at apple lager drivere som fungerer like bra i Windows. Batteritiden vil også bli noe dårligere når du kjører Windows på maskina (når drivere, OS og maskinvare kontrolleres av samme selskap, er det lettere å optimalisere)

 

Installasjonen er temmelig enkel. Husk imidlertid at du trenger en egen Windows 7-lisens. Dell-maskina var for øvrig prisa uten mva og frakt, så forvent t den blir enda dyrere.

Lenke til kommentar

Har prøvd mac i et skoleår, og må bare si at jeg ikke likte OS'et. Sikkert mest fordi jeg har brukt og bruker Win OS opp gjennom tiden.

 

Macbook vil være som en siste utvei i å finne en passende bærebar til mitt formål.

 

Andre som har noen ideer over maskin som kan være passende for meg? (skal se på ul30vt nå :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...