Gå til innhold

[Løst]Ny telefon. Pris 0,- til dyrt,-


Anbefalte innlegg

Jah. På tide å bytte ut Xperia X1 telefonen min. Har noen forslag på telefoner som gjerne tar et ganske stort steg opp fra SE-en som for tiden prøver å svømme i sirup?

 

Telefonen skal brukes til:

-Surfing

-Meldinger/Epost

-Planlegging (bør ha en grei kalender)

-"Fikling" har vert mye på xda-developers og installert mye rare greier på X1-en

-Gjerne en Appstore lignende funksjon (men ikke et must)

-Sosiale nettverk (type facebook kjafs)

 

Ekstra score for telefoner med:

-Dual touch

-Multitasking (dvs iPhone er litt sånn... Tjah...)

-Design (tynn, stor skjerm osv...)

 

Merk: Telefonen må slettes ikke kjøpes i dag. Kan gjerne vente en måned eller to hvis den rette telefonen skulle dukke opp. :whistle:

Endret av espen88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal innrømme at jeg har sett nærmere på X10. Sett noen "show-off" videoer av den. "Look how fast and seamless the menu is!" Med mye lag og drit. Kan vel hende den blir bedre når den kommer ut, men menysystemet er litt i overkant flashy for min smak. SE har gått langt over streken mellom å være kul til å bli latterlig glorete.

 

Kjæresten min har Hero, så jeg må nesten overgå henne :whistle: hehe.

 

Nexus one fristet ved første øyekast, men da jeg fant ut at den ikke hadde multitouch gikk den fra å toppe ønskelisten til sånn ca midt på... Samme gjelder Droid. Selv om disse selvfølgelig ikke er utelukket er det et ganske stort minus for meg. MEN, Droid heter Milestone i Europa (?) og denne skal visstnok ha støtte for multitouch. Dog ikke så veldig sømløs som f.eks. iPhone.

 

HTC HD2 derimot virker veldig bra. Men en del SMS bugs trekker litt ned. De har vel kommet med 1 eller 2 sms-fixes, men de hjalp visst lite i følge det jeg har lest. Og det faktum at WinMo er litt "gammeldags?" er også en (liten) drawback.

 

Men ja, HD2 frister. Men jeg vil gjerne holde alternativene åpne for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Vet ikke når, men HTC kommer med flere nye androidmobiler blant annet en gang i år. Legend som tar over etter Hero kan være interessant hvis den ikke kommer om altfor lenge.

 

EDIT: Fant artikkelen her, men det kan nok bli litt lenge å vente.

Hehe, ja HTC "Bravo" hadde ganske høy siklefaktor :)

Men ja, de kommer vel kanskje rett før sommeren tidligst (tipping). Noe som blir litt lenge å vente :)

Lenke til kommentar

Takker for alle forslag!

Det endte nok på HTC HD2. Mest av den grunn at Windows Mobile er et OS som jeg er kjent med, og byggekvaliteten på HD2 virket meget bra :)

 

Kunne kanskje blitt enda mer fornøyd med en annen telefon, men jeg følte at HTC med Windows var et safe valg for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...