Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg tenker å kjøpe en pc, den skal være lydløs, pinglete støydempingsmatter duger ikke :p , jeg prøver å fjerne støykilden istedet.

prossesor, p4 2,6ghz 800mhz fsb - jeg vet ikke om denne kan kjøles uten vifte

hk, Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid - jeg mener denne ikke har vifte

grafkort, sapphire radeon 9700 med zalman ribben

minne, 1024 mb dual ddr minne pc3200

hd, en veldig stillegående som henger i noise control strikk, den skal ha stor plass

skjerm, tenker på en Eizo 19" CRT FlexScan T766

lydkort, audigy 2

strømforsyning, jeg har hørt noe om tysk side og vifteløs PSU med kjempestor ribbe, men jeg vet ikke hvor det er mulig å kjøpe

 

prisen på dette maskineriet kommer på under 20.000, litt av poenget er at det skal være lydløst. å fjerne alle vifter er ett alternativ, jeg er åpen for andre forslag også som å bruke motstand på viftene eller bruke vannkjøling.

jeg har ingen planer om å overklokke, hvis jeg gjør det en dag så er det bare til å sette i noen vifter.

noen som har forslag eller ideer? jeg lurer på om ideen med en vifteløs pc idet hele tatt er gjennomfør bar, luftsirkulasjonen i maskinen vil jo lide når det ikke finnes vifter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vifteløs pc tror jeg ikke er mulig å lage, ikke med så gode spesifikasjoner i hvert fall. Selv om det skulle gå så er nok CPU og PSU det vanskeligste å kjøle med bare kjøleribber.

Men hva med å bruke noen store vifter som produserer lite støy bare der det er nødvendig. På den måten skal du kunne lage en veldig lydløs pc.

Ellers kan du jo prøve med vannkjøling som skal være ganske bra, men PSU blir fortsatt et problem. Det blir nok å bare kjøpe en veldig lydløs PSU det :wink:

Lenke til kommentar

Vet ikke hvaslags kabinett du har/skal ha, men å sette inn 2*80mm 12db vifter og 2*80mm 12db framme til å blåse inn.. også en Termaltake SLK900 med en 92mm 12db vifte oppå cpu'en må jo være et godt altarnativ!så kjøper du foreksempel en enermax whisper psu..

Lenke til kommentar
Mulig er det absolutt. Bare les denne artikkelen;http://www.hardcoreware.net/reviews/review-118-1.htm

 

Det er feil. De bruker to vifter i denne PSUen, så helt stille blir den nok ikke. Siden disse viftene virker som kabinettvifter også, så får man en relativt god luftgjennomstrømning i kabinettet. Uten disse, ville det blitt bakerovntendenser.

 

Du kan får tak i en vifteløs strømforsyning også, SilentMaxx proSilence PCS-350, men da må du finne på en måte å få luftet selve kabinettet på.

Lenke til kommentar
jeg tenker å kjøpe en pc, den skal være lydløs, pinglete støydempingsmatter duger ikke :p , jeg prøver å fjerne støykilden istedet.

prossesor, p4 2,6ghz 800mhz fsb - jeg vet ikke om denne kan kjøles uten vifte

hk, Asus P4C800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz

- I875P, Dual DDR, S-ATA, GBLAN, LYD, Raid - jeg mener denne ikke har vifte

grafkort, sapphire radeon 9700 med zalman ribben

minne, 1024 mb dual ddr minne pc3200

hd, en veldig stillegående som henger i noise control strikk, den skal ha stor plass

skjerm, tenker på en Eizo 19" CRT FlexScan T766

lydkort, audigy 2

strømforsyning, jeg har hørt noe om tysk side og vifteløs PSU med kjempestor ribbe, men jeg vet ikke hvor det er mulig å kjøpe

 

prisen på dette maskineriet kommer på under 20.000, litt av poenget er at det skal være lydløst. å fjerne alle vifter er ett alternativ, jeg er åpen for andre forslag også som å bruke motstand på viftene eller bruke vannkjøling.

jeg har ingen planer om å overklokke, hvis jeg gjør det en dag så er det bare til å sette i noen vifter.

noen som har forslag eller ideer? jeg lurer på om ideen med en vifteløs pc idet hele tatt er gjennomfør bar, luftsirkulasjonen i maskinen vil jo lide når det ikke finnes vifter...

 

kan jo si at en seagate harddisk og en zalman flowerkjøler eller en lignende kjøler til cpu er vært en tanke (zalman sine er meget gode), samt to stykk 12db papst vifter så du har litt sirkulasjon

Lenke til kommentar

kan jo si at en seagate harddisk og en zalman flowerkjøler eller en lignende kjøler til cpu er vært en tanke (zalman sine er meget gode), samt to stykk 12db papst vifter så du har litt sirkulasjon

 

Ang harddisk og CPU kjøler er jeg enig, men ang. kabinettviftene er jeg ikk enig: Da kan han like godt kjøpe en stillegående CPU med en 12cm vifte.

Lenke til kommentar
kjøp IBM 180GXP harddisk. Nesten helt lydløys, og uten den irriterende høyfrekvente lyden som kommer fra mange andre harddisker

 

har du sammenlignet denne med barracuda V? jeg har hørt den og samsung sin siste modell skal være de mest stillegående. jeg kommer til å sette HD inni en smart drive 2002 som demper det meste av lyden.

jeg tenker det blir nødvendig med en eller to kabinett vifter, de bør være ganske svake og stillegående og ikke gi ifra seg noe høyfrekvent eller lav frekvent støy. hvor vil det være best å plassere disse viftene?

Lenke til kommentar

det ser ut for at jeg kjøper en brukt pc istedet, specs er p4 1,8ghz (kan klokkes til 2,6ghz men da trenger jeg vifte), gf4ti4400, chieftec dragon bigtower kabinett, 512mb rdram og en flatron 915ftplus skjerm. pris på denne ligger på rundt 10000kr, så vil viftefri kjøling koste en del ekstra.

vanskelig spørsmål, men vet noen om denne vil gå fint uten kabinett vifter?

Lenke til kommentar

andres, oki, jeg tenker å gå for zalman 80mm vifte og plassere den i sidedøren.

c0bra, pcen er dyr for å være brukt, men det er min bror som selger og jeg vet den er i god stand. skjermen som følger med er dyr og det følger med 2x80gb disker i raid pluss en 120gb disk utenom, så jeg synes ikke det er så veldig dyrt. men hvis den er overpriset så pruter jeg :wink:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...