Gå til innhold

Nytt skjemkort til MSI K7T266-Pro XP2000+ ca.900MB RAM


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg nytt skjemkort. Har i dag ASUS GeForce2 Pro 64MB

(V7700Pro/T/64M/PAL/U).

Noen som har ett forslag til hvilket skjermkort jeg bør kjøpe, regner med hovedkortet mitt (MSI K7T266 Pro) ikke støtter de nyeste/dyreste så da burde jeg kanskje ha råd til det som passer best med høyest ytelse?

 

Vil ikke kjøpe et skjemkort som er alt for bre for min PC. Det må være ett som PCen kan utnytte til det tilnærmet maksimale. Skjermen min er en Hansol 900P.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff da :-) Trodde jeg skulle spare økonomien nå. Finnes det altså ingen begrensninger når jeg bare har XP2000+ altså?

 

Jeg har forstått det slik at kort som er tilpasset AGP PRO socket ikke er kommet på konsumer markedet ennå (mulig artikkelen var gammel).

Er ikke så interessert i å kjøpe et kort som trenger AGP Pro socket da mitt hovedkort kun støtter AGP (altså ikke ekstra strøm)

Lenke til kommentar

Økonomien stopper vel på rundt 2000 vil jeg tro. Hva med Sapphire Radeon 9700 128 MB blir det helt feil?

 

Leste på erfaringer under produktguiden;

Trenger egen strømmtilgang, slik som stort sett alle R9700 kort gjør
Betyr dette at man må ha AGP Pro på R9700 kort? Siden AGP Pro støtter egen strømtilgang?
Lenke til kommentar

Hei, lurte på en ting angående det hk du har, fatter har et likt hk og har nettopp kjøpt en ekstra pc2100 ram brikke. Han har en lik en fra før men jeg får ikke maskinen til og skjønne at den har to 256mb brikker.. er det no spesielt man må gjøre i bios for og få det til og funke?

Har testa begge brikkene og de funker fint hver for seg, er heller ingen problemer med begge brikkene i når maskinen kjører men den har bare 256mb ram.. :evil:

 

begge brikkene har de samme specsa men den gamle rambrikken har tre små icer som ligger nederste på brikka, så den blir høyere en den nye

 

begge brikkene er forresten av merke Twinmos

Lenke til kommentar

Det er en Palomnio, har ikke så mye greie på klokking, men jeg har forstått det slik at man ikke kan klokke den så mye mer, da den utnytter det meste av prosessor kjernen med default innstillinger. Stemmer det?

 

9800 Pro koster 700-800 mer, jer er ikke så sikker på om det er verdt det, til mitt allround bruk, 2200,- Høres mer fornuftig ut, at 9700 snart går ut gjør vel ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar

Nei, går vel snart ut. Hmmmm så vidt jeg ser på tester osv.. Så ser det ut til at r9700pro kortene har 20-30 fps mindre en 98oopro. Eller noe. Det var her på hw jeg leste dette. Men ja, r9700 er et meget bra kort. Og du kan spille spill og nyte 2d grafikken lenge. Så hvis ikke lommeboken din syntes 800 mer så syntes jeg du burde går for 9700 jeg.

Jeg er meget fornøyd med kortet mitt.

Så jeg vet ikke helt om jeg ville hengt meg opp i at det går ut på datoen. Ser det er en del folk som kjøper 9600pro og det er jo eldre er det ikke?

Lenke til kommentar

Hentet fra PC-World Norge Dataguiden (2/2003):

 

Følgende utsagn etter at ATI Radeon 2600 Pro har blitt presentert som ett litt bedre kort enn GeForce FX5800 Ultra

 

Det kan imidlertid være aktuelt å se om man også kan finne R9700-kort til omtrent samme prisen som R9600 Pro-kort. R9700 er litt eldre og skal være på vei ut av markedet. men har i basis den samme funksjonaliteten og kan stille med bedre ytelse.

 

Så da er det kanskje ikke eldre... Se ellers http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...b1994702b2b12f3 for tråden det var hentet fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...