Gå til innhold

"moderne" telefon - overgang


ezcey

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt en Nokia 6220c, men den begynner å skrante nå, så jeg vurderer en ny.

 

Jeg er student, og har dermed ikke råd til telefoner i 5000 kroners klassen, og har heller ikke interesse av å bruke så mye penger på en slik telefon.

 

6220'en har fungert veldig greit for meg, og jeg er storfornøyd.

Det eneste "extra" jeg kunne tenkt meg i en ny telefon i forhold til 6220'en er en telefon med touchskjerm som tar flash-filer, så jeg kan lage mine egne quiz'er i forhold til skolearbeidet og dermed leke meg med på toget, trikken - og andre steder jeg har dødtid.

 

Noen som har et forslag til noe sånnt?

Helst ikke dyrere enn 3000 kr, og uten binding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har sett litt på telefoner, og endt opp med følgende to valg:

 

Samsung B7610 Omnia Pro

 

Samsung I8910 Omnia HD

 

Grunnet pris, HD funksjon og kamera heller jeg mest mot den siste, mens Omnia Pro frister pga. den har fysisk tastatur.

 

Finnes det noen mellomting mellom disse to i min prisklasse? Ser de kom ut i henholdsviv juni (juli?) og september 09..

 

Etter å ha sammenliknet de ser det ut til at jeg egentlig har mest lyst på HD utgaven, men fortsatt lyster jeg etter fysisk tastatur.

 

Noen som vet om det er en slik versjon? Altså Omnia HD med fysisk tastatur...

4000kr burde jeg kunne klare å rettferdiggjøre, men ser helst at prisen ikke går over 3-3500kr om det er mulig.

Lenke til kommentar
Alternative trykksjerm mobiler med utrekbart tastatur og minimum 5 MP kamera.

 

- Nokia N97

 

- Nokia N97 Mini

 

- Nokia N900

 

- Sony Ericsson Xperia X2

 

- Motorola Milestone

 

Hvordan er de i forhold til å kjøre .swf eller .exe filer?

Symbian eller Windows telefoner?

Lenke til kommentar

- Nokia N97 - Symbian S60V5 , kjører Flash direkte i webbrowseren (Flashlite 3.1) Amobil test

 

- Nokia N97 Mini - Symbian S60V5 , kjører Flash direkte i webbrowseren (Flashlite 3.1) Amobil test

 

- Nokia N900 - Maemo , kjører Flash direkte i webbrowseren (Flash 9.4) Amobil test

 

- Sony Ericsson Xperia X2 - Windows Mobile 6.5 , kjører Flash direkte i IE webbrowseren. Mobilen test

 

- Motorola Milestone - Android 2.0 , kjører Flash direkte i webbrowseren (Flashlite 3.1) Phonearea test

 

 

Dine tidligere nevnte alternativ.

 

- Omnia HD - Symbian S60V5 , kjører Flash direkte i webbrowseren (Flashlite 3.1) Amobil test

 

 

- Omnia Pro - Windows Mobile 6.5 , kjører Flash direkte i IE webbrowseren. Mobilen test

 

 

Alle disse er smart telefoner så ekstra apps kan også installeres inkl. Flash spillere.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Takk for at du tok deg tid til et så bra svar :)

 

Ser ut til at det blir N97 på meg :)

 

Er fotolys fremfor blits noen _stor_ ulempe egentlig?

og finnes det i tilfelle programvare som gjør at fotolyset kan fungere som blits? husker det fantes et program som gikk andre veien tidligere, slik at man kunne bruke blitsen som lommelykt...

Lenke til kommentar
Takk for at du tok deg tid til et så bra svar :)

 

Ser ut til at det blir N97 på meg :)

 

Er fotolys fremfor blits noen _stor_ ulempe egentlig?

og finnes det i tilfelle programvare som gjør at fotolyset kan fungere som blits? husker det fantes et program som gikk andre veien tidligere, slik at man kunne bruke blitsen som lommelykt...

 

Anbefaler at du undersøker nærmere, N97 mini og N97 er nokså like innvendig, men folk flest velger N97 mini pga størrelse og pris.

Lenke til kommentar

Ser den, og synes også at N97 Mini virker til å være et greiere valg.

 

Men hva med N900 , hva synes dere om den?

 

Jeg finner lite med specs på amobil om den, men fyren i butikken sa at jeg burde sjekke ut den også når jeg var på søken etter noe nytt ift. mine ønsker..

 

Edit: ser n900 har "svakt kamera", og mangler støtte for MMS, så da er den utelukket.

 

N97 mini it is, med mindre noen har noen "advarsler" å komme med på mini utgaven kontra oridinær N97?

Endret av ezcey
Lenke til kommentar

Kan i hvert fall bekrefte at Motorola Milestone er en fantastisk mobiltelefon. Fantastisk skjerm (både størrelse, følsomhet og oppløsning), har fysisk tastatur som er meget godt, 5mpx kamera med LED-blitz og mulighet for å filme i HD 720p. For øvrig går telefonen på Android OS, det vil si et relativt åpent operativsystem som gir deg mulighetene til å tilpasse menyer, programmer osv. etter eget ønske. Sammenlignet med Symbian S60 er det en helt annen verden, og ja, jeg har prøvd begge deler. Har også hatt Windows Mobile ved to tilfeller, men etter å ha gått over til Android (først Magic, nå Milestone) har jeg ikke angret.

 

Batterilevetiden er grei sammenlignet med andre smarttelefoner i denne klassen, og holder opp mot to døgn med moderat bruk. Uansett holder den ut dagen, så da kan du bare lade om natten. Ellers er Android Market en stor fordel, hvor du kan laste ned gratis spill og programmer i likhet med AppStore hos iPhone. Snart kommer også betalprogrammer til Market, da blir det nok en hau med nye og fine programmer.

 

Har hørt MYE dårlig om Nokia N97, så den ville jeg styrt unna om jeg var deg. Da virker N900 og dens Maemo langt mer spennende. N97 Mini er også da et bedre valg. Men som sagt mener jeg at du bør gi Android en sjanse. Motorola Milestone får du kjøpt hos www.expansys.no (les mer i tråden for denne telefonen). Samtidig har du også flere andre lekre Android-telefoner å velge mellom. Blant annet kommer LG snart med en ganske rimelig trykkfølsom telefon med Android OG fysisk tastatur. Kan bli spennende!

 

Lykke til med valget av ny telefon! Jeg er som en unge hver gang det kjøpes inn noe nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...