Gå til innhold

Programmer for å lære seg å spille elgitar ?

mosle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er på utkikk etter et gratisprogram/gratisside hvor jeg kan lære å spille elgitar. Jeg kan nærmest ingenting, den musikktypen jeg spiller mest er metal :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Heisann, jeg er på utkikk etter et gratisprogram/gratisside hvor jeg kan lære å spille elgitar. Jeg kan nærmest ingenting, den musikktypen jeg spiller mest er metal :)

Hot tips er å begynne å lære seg litt grep og skalaer før du tar fatt på å spille noe. Med det grunnlaget har du en god basis for å ta fatt på mye. Grep og skalaer går mest på terping og fingersetning som du får ved å øve til du klarer å spille klare og rene toner uten at det skarer i gitaren.

Poenget er at du finner alt du trenger av bakgrunnsmatriell her: http://jguitar.com/

Endret av Tsjaizer
Skrevet

Takk for tipset, har allerede begynt på introen på Nothing else matters, og synes det går kjempebra, men skal love deg jeg har brukt mye tid på det ;)

Skrevet

Skaff deg en norsk gitarbok, har selv lest "de lillos gitarbok" og den kan anbefales. Ville holdt meg unna internett om du ikke har noe musikkteoretisk grunnlag overhodet. Ikke at du ikke kan finne mye bra på nettet, det gjør du

Skrevet

Starta med nettet jeg og som funket greit, men lærte ting mye raskere med gode norske "lærebøker". Kan dog anbefale guitarnoise.com som har mye bra

Skrevet

youtube har mye bra. Prøv en demo av Guitar Pro, finner mange gratis leksjoner til den på www.ultimate-guitar.com

ellers er det mange som benytter PowerTabs

tradisjonell norsk vise/sangbok er jeg skeptisk til.. selv vært med på det, og ble ikke klok før jeg fikk en bok i serien "Fast Forward"... tider det =)

Skrevet (endret)

Et jævlig bra program for metal-gitarister er det som heter Metal Method, driver med det selv nå :p

Er dessverre ikke gratis, men kan jo skaffes..

sjekk HER for mer info :p Det er "Basic course"

//Blarcky

Endret av Blarcky

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...