Gå til innhold

Konvertere DV-avi filer ?


Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere brukt Canopus ProCoder for å lage DVD filer, noe som har gitt meg veldig små filer, og dermed plass til mye på en DVD plate.

 

Nå har jeg ikke dette programmet lenger, men har følgende behov:

 

Jeg har mange timer med DV opptak som jeg driver og redigerer for å korte det ned til en litt mer seervennlig lengde. Men jeg ønsker likevel å brenne ut på DVD en uredigert versjon, for å ha tilgjengelig, dersom noen ønsker å se det uredigerte materialet.

 

Finnes det et greit program som konverterer og brenner videofilene til en DVD plate, gjerne i en prosess? Jeg ønsker altså å legge inn AVI filene mine, trykke på "lag DVD" og sitte igjen med en DVD med mange timer film på, for avspilling på vanlig DVD spiller.

 

Nero Vision har jeg kikket litt på, men jeg føler at man ikke får plass til å veldig mye på en DVD...

 

Noen tips?

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tidligere brukt Canopus ProCoder for å lage DVD filer, noe som har gitt meg veldig små filer, og dermed plass til mye på en DVD plate.

 

Nå har jeg ikke dette programmet lenger, men har følgende behov:

 

Jeg har mange timer med DV opptak som jeg driver og redigerer for å korte det ned til en litt mer seervennlig lengde. Men jeg ønsker likevel å brenne ut på DVD en uredigert versjon, for å ha tilgjengelig, dersom noen ønsker å se det uredigerte materialet.

 

Finnes det et greit program som konverterer og brenner videofilene til en DVD plate, gjerne i en prosess? Jeg ønsker altså å legge inn AVI filene mine, trykke på "lag DVD" og sitte igjen med en DVD med mange timer film på, for avspilling på vanlig DVD spiller.

 

Nero Vision har jeg kikket litt på, men jeg føler at man ikke får plass til å veldig mye på en DVD...

 

Noen tips?

 

Tommy

 

I teorien kan du få plass til flere timer video på en DVD, men da blir kvaliteten dårlig.

2 timer er regnet som grensen om man vil beholde god kvalitet, tilsvarer omtrent 4Mbps.

 

Du kan laste ned en trialversjon av Sony Vegas/ Platinum. Da kan du redigere, legge på tekst og brenne ut i den kvaliteten du vil.

Lenke til kommentar

Nå fant jeg ut at Nero hadde noen valg jeg ikke hadde sett, sånn at jeg kan få komprimert litt mer. Kvalitet er ikke så viktig her, fordi det er mer snakk om en backup av hele filmen på DVD til "reservebruk". Jeg redigerer med Premiere ellers, og brenner i høy kvalitet der.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...