Gå til innhold

Tabeller som meny


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal hver av datacellene være som en knapp? er det det du mener?

 

Ja, de skal jo for så vidt det, men har en tabell som går ned fra den.

 

sett samme width-property.

 

Det skjønner jeg også, men vil jo at de skal fylle ut bredden helt da. Det må vel fins en annen måte enn å regne ut(noe som ikke alltid blir 100% rett)!?

Lenke til kommentar
IE er ikke glad i width på td-elementer om jeg ikke husker feil, workaround er å sette bredde på div som er inni td.

Det gjelder både html-width og css-width?

 

Mener å huske det, det er i hvert fall masse krøll rundt crossbrowser når det kommer til stiling og størrelser av tr/td. Jeg bruker konsekvent en div til content og style i td hvis jeg først må bruke tabell. Dog jeg gjør alt jeg kan for å slippe tabeller :)

Lenke til kommentar

Anbefaler absolutt CSS-width fremfor HTML-width om du går for tabell. Kan ikke huske noe crossbrowser problemer med dette, men jeg kan ta feil..

 

Boxed koding med div'er er jo veldig populært om dagen da. Synes selv det kan være litt forvirrende, men er nok ingen dum vei å gå.

 

Husk float:left for å legge div'ene etter hverandre:

 

<div style="width:196px; border: 1px solid;">bla bla bla</div>

Lenke til kommentar

alltid css, aldri entity-properties (<table width="#$" osv )

 

mulig jeg blander, klarer ikke å replikere det jeg prater om, men jeg er jævla sikker på at det er en av grunnen til at jeg aldri bruker tables lenger, kanskje det stammer fra ie6 dagene, hvem vet.....

 

neste gang jeg kommer over det så skal jeg løpe inn hit og poste eksempelet....

 

 

støtter forøvrig jørns (jabbadabbadoo) forslag om å bruke div med float:left, mye deiligere :) og strengt tatt blir det ganske identisk når det kommer til antall krokodille-tegn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...