Gå til innhold

Kjøpe Blackberry på Ebay?


Fisk1

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Da jeg har oppdaget at Blackberry-telefoner (selvfølgelig) er billigere på Ebay enn hos f.eks Trigcom, har jeg vurdert å kjøpe en Bold 9000 på Ebay, og så kjøpe abbonement hos Trigcom.

På denne måten burde jeg jo få full funksjonalitet for halve prisen!

 

Men, jeg lurer; er det forskjell på en amerikansk og europeisk modell av Bold 9000?

Er det f.eks støtte for norsk tegnsett, ÆØÅ osv. på disse uavhengig av modell? Hvis det ikke skulle være det, er det noen måte å gjøre telefonen "norsk" på? Skal jeg først kjøpe en smartphone av den typen vil jeg ha fullt utbytte...

 

Såvidt meg bekjent er det bare Trigcom som tilbyr en fullstendig Blackberry-løsning for privatpersoner i Norge.

Litt dumt, da jeg gjerne skulle hatt Tele2 Familie osv. som jeg har nå, men noen krav må man lempe på.

Hvis jeg kjøper Trigcom's BerryTalk med BIS-løsning, da vil jeg etter mine beregninger få fullt utbytte av en Blackberry i Norge.

 

Er jeg helt på villspor? Holder jeg på å kaste penger i dass?

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående Norsk ordbok med øåæ, se www.trigcom.no Velg Applikasjoner

Eller: bb.trigcom.no Litt småtteri kan du laste ned der også.

Mer vet ikke jeg om det du spør om

 

Takk for tips! :)

Norsk ordbok, følger tegna med da også? Slik at jeg evt. får ÆØÅ?

Kjøper ikke telefon til nærmere 4000 kr for å skrive AE OE AA, nei. Hehe...

Lenke til kommentar
Angående Norsk ordbok med øåæ, se www.trigcom.no Velg Applikasjoner

Eller: bb.trigcom.no Litt småtteri kan du laste ned der også.

Mer vet ikke jeg om det du spør om

 

Takk for tips! :)

Norsk ordbok, følger tegna med da også? Slik at jeg evt. får ÆØÅ?

Kjøper ikke telefon til nærmere 4000 kr for å skrive AE OE AA, nei. Hehe...

Du får klikke på "mer info" under Norsk ordbok på trigcom. Står blant annet at oe blir til ø, ved å trykke mellomromstasten, og tilsvarende med de andre bokstavene.

Men jeg vet kun det som står der, kan ikke si fra eller til utover det.

Men lykke til!

Lenke til kommentar

hei

jeg kjøpte BBB9000 på eBay. får brae avtaler der, å du får me norsk ordbok, så der er ikke noe problem.

men jeg har fått litt problem siden jeg la inn en google app.

får å får jeg opp div. feil koder, men vis du ikke gjør dette. så vil du ikke ha problem.

 

men hvorfor kjøpe abnoment hos trigcom?

 

jeg har OneCall å jeg kan bruke alle program ;D

Lenke til kommentar
Du får klikke på "mer info" under Norsk ordbok på trigcom. Står blant annet at oe blir til ø, ved å trykke mellomromstasten, og tilsvarende med de andre bokstavene.

Men jeg vet kun det som står der, kan ikke si fra eller til utover det.

Men lykke til!

 

Ja sett slik. Ja, det er vel det nærmeste jeg kommer, så det fungerer vel.

Takk igjen! :)

 

hei

jeg kjøpte BBB9000 på eBay. får brae avtaler der, å du får me norsk ordbok, så der er ikke noe problem.

men jeg har fått litt problem siden jeg la inn en google app.

får å får jeg opp div. feil koder, men vis du ikke gjør dette. så vil du ikke ha problem.

 

men hvorfor kjøpe abnoment hos trigcom?

 

jeg har OneCall å jeg kan bruke alle program ;D

 

Hei!

 

Takk for info, det var nyttig.

Trigcom er vel de eneste i Norge som leverer BIS, som gjør det mulig å motta push-mail slik som Blackberry er mest kjent for?

Lenke til kommentar

Hei

 

Ved å bestille Blackberry med eBay får du med kun norske tegn som ÆØÅ. For å få norsk ordbok kan du enkelt laste ned fra Trigcom sine mobilsider (bb.trigcom.no( og vel norsk ordbok. Her finner du også kjente applikasjoner som Live Messenger og Facebook.

 

Angående bruk av tlf i Norge er vel Blackberry Bold 9000 en full GSM telefon og ikke GSM + CDMA telefon som noen Blackberry telefoner er. Med GSM + CDMA telefonene har noen sære løsninger i hardware og software som gjør det vanskelig å bruke den optimalt uten Blackberry Internet Service (BIS). Slik som 2G og 3G virker ikke med CDMA+ GSM telefonene deres uten en dataplan.

 

Men siden Bold 9000 er kun en full GSM telefon skal det ikke være så vanskelig å få brukt nettleser, push-mail og andre funksjoner som ikke kan brukes ellers.

 

 

Jeg garanterer ikke, men i teorien skal denne telefonen ha nesten alle funksjoner tilgjengelig med hvilken som helst operatør i Norge. Du skal vertfall 100% sikkert kunne ringe og sende SMS. Og det fins mange gode 3-parts mail applikasjoner til Blackberry vis den orginale fungerer.

 

Blackberry er også litt sær på SIM-kort. Hvis du oppdager at den ikke leser SIM-kortet skal det ikke være så vanskelig å få opperatør til å sende en annen type SIM-kort (de fleste operatører har flere SIM-kort typer tilgjengelig)

 

Håper dette hjalp =)

Lenke til kommentar
*snip*

 

Takk for masse god info, det skal jeg ta med meg! :)

Jeg har inntrykket av at for å benytte Blackberry sin push-mail må man ha Trigcom's BIS-løsning.

Som du sier finnes det sikkert flere slags applikasjoner som omgår dette, men da kan jeg like så gjerne kjøpe en annen telefon. Hehe...

Sikler på en HTC HD2 hvis det ikke blir Blackberry.

 

 

For øvrig får Blackberry minuspoeng for å enda ikke ha en Spotify-klient tilgjengelig. Det er jeg egentlig ganske interessert i å ha... :hmm:

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
*snip*

 

Takk for masse god info, det skal jeg ta med meg! :)

Jeg har inntrykket av at for å benytte Blackberry sin push-mail må man ha Trigcom's BIS-løsning.

Som du sier finnes det sikkert flere slags applikasjoner som omgår dette, men da kan jeg like så gjerne kjøpe en annen telefon. Hehe...

Sikler på en HTC HD2 hvis det ikke blir Blackberry.

 

 

For øvrig får Blackberry minuspoeng for å enda ikke ha en Spotify-klient tilgjengelig. Det er jeg egentlig ganske interessert i å ha... :hmm:

 

Ikke tro at det bare er push-mail som gjør Blackberry til en super telefon. Den har også mange andre proffe og nyttige funksjoner som andre mobiler ikke har.

 

Og hvis valget er mellom BB Bold og HD2 er det jo veldig forskjellig telefoner du har fokus på. BB Bold er jo en full tastatur mobil telefon, med mange proffe funksjoner og litt multimedia. Og spørr du meg er HD2 nesten en ren multimedia telefon. Med dens store skjerm og kraftige maskinvare faller de proffe funksjonene til HD2 litt i skyggen.

 

Men er du usikker på de to ville jeg kanskje gått for HTC HD2. For det første er det en enklere mobil og bruke. HTC sine grensesnitt ser jo bare lekkert ut og er veldig funksjonsmessig og. Ikke noen vonde ord mot RIM sitt grensesnitt, er bra det også. Men HTC er fortsatt litt forran her.

 

HD2 hvis du vil ha en mobil som er konge på multimedia og har mange proffe funksjoner.

 

Blackberry Bold om du vil ha en ren bedriftstelefon som også fungerer til multimedia.

 

Her er forøvrig to fyldige tester av amobil.no med begge telefonene. Anbefaler deg å se gjennom begge.

 

HTC HD2

 

Blackberry Bold 9000

 

 

Lykke til med valget :)

 

 

EDIT: Ang. Spotify er det bekreftet at det kommer til Blackberry iløpet av 1. eller 2. kvartal.

Forøvrig er ingenting bekreftet for Windows Mobile, som HD2 kjører.

Endret av abhoff
Lenke til kommentar
Spotify kommer til Blackberry!

skal komme i første kvartal av 2010.

 

Så det er noe jeg gler meg til :)

 

Takk for info, det var godt nytt og pluss i boka for Blackberry! :)

 

*snip*

 

Takk for kjempenyttig og god info, særlig lenker til gode tester.

Du har nok helt rett mtp. grupperingen av de to telefonene, og som du sier er de veldig forskjellige.

Dette er en av grunnene til at jeg fortsatt er i vurderinga over hvilken som er "best" for meg.

 

En god grunn for meg til å kjøpe en Blackberry er jo de mange nyttige funksjonene, utseende, og at det er forholdsvis sjeldent i Norge enda. Er ikke av typen som kjøper alt alle andre har...

 

Takk igjen for hjelpen, alle sammen! :)

Dette ga mersmak for BB. Hehe...

Lenke til kommentar
Ser ut som det er flere enn meg som har slengt seg på Blackberry bølgen. Får min fra England i løpet av uken.

 

Men jeg har ett spørsmål! Hva gjør dere når det skjer noe med telefonen og den eventuelt må sendes på reperasjon?

 

Jada, jeg vurderer det i allefall! :)

I mitt tilfelle blir det jo Ebay-kjøp, dermed er det jo ingen konvensjonell garanti.

Så om den skulle bli ødelagt går den nok i søpla gitt...

 

Forresten; hva slags BB har du kjøpt, og hva slags abbonement går du for? :)

Er interessert i å høre konkrete erfaringer fra andre i lignedne situasjon.

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar

Har seg sånn at jeg har en kompis som fortiden bor i London. Han har kjøpt en BB curve 8900 som er på vei i posten nå ;) Uten abonnement koster den 2300 tror jeg, da er det plug and play med telenorsimkortet jeg har!

 

BB har 24 månder fabrikkgaranti, så jeg vil tro jeg skal kunne sende telefonen rett dit dersom noe skulle skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...