Gå til innhold

I/O feilmelding når jeg prøver å installere Windows 7

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny 320 Gb Seagate Momentus 7200.4 harddisk til min bærbare, en Compal IFL90 (halvfabrikat som selges av Multicom). Etter å ha satt i den nye harddisken har jeg partisjonert denne ved å bruke GParted fra en Ubuntu-disk, latt første delen av disken være uformatert (til Windows), ~260 Gb med NTFS på midten til media, og opprettet en extended partisjon på slutten av disken til Ubuntu.

Idet jeg prøver å boote fra Windows 7 Professional x64 disken min får jeg følgende feilmelding midt i "Windows is loading files...":

Windows Boot Manager

Windows has encountered a problem communicating with a device connected to your computer.

This error can be caused by unplugging a removable storage device such as an external USB drive while the device is in use, or by faulty hardware such as a hard drive or CD-ROM that is failing. Make sure any removable storage is properly connected and then restart your computer.

If you continue to receive this error message, contact the hardware manufacturer.

Status: 0xc00000e9

Info: an unexpected I/O error has occurred.

Jeg har prøvd å disable USB fra BIOS-menyen, men det hjalp ikke. Vet noen hva problemet kan være her? Harddisken er ny, så den burde ikke være noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant et tips om å prøve å brenne DVD'en på lavere hastighet, så jeg brant den* på 3x, og sitter nå og installerer Windows. Greit at det var en enkel løsning ihvertfall!

*Jeg har ikke piratkopiert det, men kjøpt og lasted det ned gjennom E-Academy som jeg har fått tilgang til fordi jeg er student ved UiO.

Endret av purity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...