Gå til innhold

Hjelp til kosthold og trening.


Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg snart må skifte om kostholdet mitt og begynne å trene mer. Jeg er en 18 år gammel jente fra stavanger. Er det noen som vet hvordan jeg kan sette opp en diett som passer for meg og hva jeg kan trene for å holde meg i form. Noe som muligens ikke tar så lang tid med tanke på mye skolearbeid. Er det noen som muligens kan sette opp noe som passer meg?

 

-tuttebsr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er målet ditt da? Å bli generel sunn, opp ivekt eller ned i vekt?

 

Ser at det går mye i karbohydrater, lite proteiner og fett. Begynn å spis mer egg og kylling, start froksten med 2 egg og bacon (mm) og 1 glass med melk, lunsjen kan være kylling og grønnsaker osv.

 

Det tar bare 10 min å steike eggene, og du kan steke masse kylling på engang så du kan lagre.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Blir litt vanskelig å sette opp noe uten å vite aktivitetsnivået ditt, det beste vi kan gjøre er å gi noen generelle råd og tips. Du må nesten lære deg å kjenne kroppen din selv, og regulere inntaket etter målsetting og aktivitet.

 

Men du spiser vel mye brødprodukter og det ville jeg kuttet veldig ned på, eventuelt erstattet med grovt brød (eller ezekielbrød). Kutt ut ferdigmat og lag heller mat selv, det tar litt lenger tid men er lett verdt det.

Spis mer kylling/kalkun (brystfilet er lett & godt), egg, fet fisk (som laks), sunt rødt kjøtt, grønnsaker osv.. Det finnes så mye god sunn mat man kan lage selv, uten å bruke 7 timer på kjøkkenet.

Og kutt ut all brus! Det er noe av det mest sunne man kan gjøre selv om man ikke trener.

Lenke til kommentar

Hmm, ja... Hva mener du med aktivitetsnivå? Hvor aktiv jeg er? Fordi det er jeg ikke i det hele tatt. Har gym en gang i uken, and thats about it. Jeg vet utrolig lite om trening men jeg syntes jeg har hørt at om man spiser veldig masse proteiner uten å trene i ettertid blir dette bare om til fett. Og det er noe jeg ikke vil. 

 

Det jeg lurer på er egentlig om noen kan sette opp et treningsprogram og et kostholdprogram.

 

På en måte som en personlig trener på internett. Hehe.

 

-Tuttebsr

Lenke til kommentar

Proteiner blir ikke nødvendigvis lagret som fett, men når musklene har fått alle proteine den trenger blir resten gjort om til energi.

Se på protein som en dyr energi kilde.

 

Eneste måtene å få kroppen til å lagre fett er; (finnes helt sikkert flere også, men vet ikke om flere)

1) Spise mer enn du forbrener.

2) Få kroppen til å produsere isulin.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...