Gå til innhold

Instalere windows xp over vista ?


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal instalere Windows xp over min vista synes den er treig og liker den ikke

særlig .... Så jeg har en Compaq presario cq60 (hvet ikke om den heter noe mer )

Med vista basic...

Er det bare og instalere cd eller trenger jeg noen drivere (så fall hvem link plx :D)

 

Og hvordan skal jeg få instalert driverne (hvis må ) når jeg reformaterer pcen min :)

 

trenger dere pc specsa eller noe sånt så har jeg en dxiag med

 

Her er også link til pcen min compaq presario

 

 

Så trenger noen noe mer fakta så bare si det :)

 

 

 

Edit:

Er dette driverne jeg trenger ? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product...lang=&cc=us

DxDiag.txt

Endret av Marcusmmm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må forsikre deg om at du har en gyldig XP licens.

 

Eg ville ha gjort det slik:

- Tatt ut filer eg ville beholde.

- hatt i CD og Installert på nytt

- Starten opp PC-en, gått på enhetsbehandling og funnet manglende drivere

- Lastet ned drivere og installert dem er behov for ;)

 

( - Bare søk opp modellnavnet på HP sine sider og velg Drivers )

Endret av Sondredb
Lenke til kommentar

Jo du må ha driveren til nettverkskortene dine, enten det trådløse eller det vanlige kabel kortet.

Hvis ikke vil du sansynligvis bli plaget med å komme deg på internett.

 

Men det er ikke værre enn at du lastere de ned før du starter og brenner de ut på en cd/legger de på en minnepenn, slik at du kan installere de etter formateringen og reinstallasjonen.

Lenke til kommentar
Jo du må ha driveren til nettverkskortene dine, enten det trådløse eller det vanlige kabel kortet.

Hvis ikke vil du sansynligvis bli plaget med å komme deg på internett.

 

Men det er ikke værre enn at du lastere de ned før du starter og brenner de ut på en cd/legger de på en minnepenn, slik at du kan installere de etter formateringen og reinstallasjonen.

 

 

KAn du finne riktig drivere for meg ?

Lenke til kommentar

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...product=3822875

 

Hvis linken du la ut i en tidligere post er riktig burde det der være alle de driverne du trenger å laste ned.

 

Last ned alle og lagre dem slik at du kan brenne dem ut på en plate eller kopiere dem til en minnepenn.

Etter det er det bare å innstallere XP, gudene vet hvorfor du vil det, men det er ikke mitt hodebry ;). Pass nå bare på å skrive ned eventuelle mailkonto instillinger og eventuelle passord og ta backup av dokumenter du vil ta vare på

 

Edit: Mulig du ikke trenger den Firmware updaten til CD/DVD rom spilleren (- Fixes an intermittent issue where a read/write error is returned when using 2X DVD-RW media.)

Endret av b21a
Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha vist hva som gjør at du opplever maskina som treg? Kan være at det ikke er noe å gjøre med og at du vil oppleve det samme uansett hvilke OS du installerer.

 

Har du prøvd å reinstallere Vista f.ex.? (du burde ha fått en system restore disk med maskina) Kan være du har installert og avinstallert så mange programmer at registeret ditt er litt fult av feil og mangler, slik at en factory restore vil hjelpe på farten for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...