Gå til innhold

Vanntett kamera


Anbefalte innlegg

Har et Olympus Mju 300 som skal være sprut og fukttett iflg produsent. At det tåler mere enn andre kameraer det er sikkert sant, men att det tåler fukt tviler jeg på. Jeg har ødelagt masse elektronisk utstyr på lengere turer i ryggsekk i mange år, jeg har prøvd og pakke inn mobiltelefoner i plastlommer for att de skal berge, men til ingen nytte.

 

Noen som har tips til hvordan man kan sikre kameraet i ryggsekken best mulig. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min erfaring er at innpakningen er tett, men det er tempratur forskjellen mellom kameraet og det andre i sekken/rygg plata di som skaper kondensen.

prøv og legg ved noen av disse småpakkene som kommer med HD'r o.l.

De er bygd for å ta opp fuktighet.

 

istedet for plastposer, hadde jeg heller tenkt mer i retning av Tupperware bokser og slikt som har pakninger.

 

edit: tupperware trixet var tydeligvis nevnt før....(vakum tupperwarebokser?????)

Lenke til kommentar
edit: tupperware trixet var tydeligvis nevnt før....(vakum tupperwarebokser?????)

 

Ja vakum. Du trykker ut luften slik at den sier "piff" når du åpner den igjen. Er ikke det vakum da? Har ihvertfall sagt det i alle år. Mulig det skal være helt tomt for luft før det er lov til å kalle det vakum. Men pakninger? Er det det i en tupperware-box? Mulig vi snakker om to forskjellige boxer...

Lenke til kommentar

Ja vakum. Du trykker ut luften slik at den sier "piff" når du åpner den igjen. Er ikke det vakum da? Har ihvertfall sagt det i alle år. Mulig det skal være helt tomt for luft før det er lov til å kalle det vakum. Men pakninger? Er det det i en tupperware-box? Mulig vi snakker om to forskjellige boxer...

[besserwisser] det er vel mer undertrykk enn vakum [/besserwisser]

Jeg har en tupperware boks hjemme, som riktignok er noen år gammel, den har pakning i lokket, og er lagd for å frakte væske.... eller kamera?

Lenke til kommentar

Har misbrukt ordet litt jeg da :oops: Tupperware har jo uansett masse forskjellige produkter. Jeg har et par boxer der man bare trykker med midten på lokket slik at en del av luften går ut. De er laget for å putte mat i slik at den skal holde leeeenge. Dama kjøpte de i vinter. Funker kjempefint :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...