Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Yrkesrettet rehabilitering fra NAV - når kommer utbetalingen?


Gjest Frank Costanza

Anbefalte innlegg

Gjest Frank Costanza

Hei,

Torsdag i forrige uke fikk jeg godkjent yrkesrettet rehabilitering fra NAV, og nå lurer jeg litt på når utbetalingen faktisk kommer.. Har jo regninger og slikt å betale.

Leverte i tillegg inn et egenandelskort og søknad om frikort i romjula, med rundt seks tusen i legeregninger. hvor lang tid tar det før jeg får igjen mellomlegget mellom utleggene mine og maksgrensen for egenandeler?

 

er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å poste spørsmål om dette, men det dreier seg nå om helse og jeg ønsker ikke å annonsere for alle at jeg nå får støtte fra NAV..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Torsdag i forrige uke fikk jeg godkjent yrkesrettet rehabilitering fra NAV, og nå lurer jeg litt på når utbetalingen faktisk kommer.. Har jo regninger og slikt å betale.

Leverte i tillegg inn et egenandelskort og søknad om frikort i romjula, med rundt seks tusen i legeregninger. hvor lang tid tar det før jeg får igjen mellomlegget mellom utleggene mine og maksgrensen for egenandeler?

 

er ikke helt sikker på om dette er riktig sted å poste spørsmål om dette, men det dreier seg nå om helse og jeg ønsker ikke å annonsere for alle at jeg nå får støtte fra NAV..

 

Ok, først og fremst er det NAV Forvaltning som tar seg av rehabilitering. Når du bytter ytelse, kan det bli etterslep på normalt en til to måneder. Jeg ville ha ringt NAV Forvaltning for å høre om det er noe som hindrer utbetalingen pr dd.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Frank

kan hende jeg misforstår her, men det er vel greiere å spørre en gang for mye, å være sikker, enn å spørre en gang for lite, å være usikker..

har aldri mottatt sykepenger. som sagt er dette ørste gangen jeg skal inn trygde-/nav-systemet. det eneste jeg har fått utbetalt av staten før er skattepenger - som strengt tatt var mine i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
kan hende jeg misforstår her, men det er vel greiere å spørre en gang for mye, å være sikker, enn å spørre en gang for lite, å være usikker..

har aldri mottatt sykepenger. som sagt er dette ørste gangen jeg skal inn trygde-/nav-systemet. det eneste jeg har fått utbetalt av staten før er skattepenger - som strengt tatt var mine i utgangspunktet.

 

Hm, ikke værst å få rehabilitering før sykepenger da. Ikke så ofte det skjer. Men da lurer jeg på om det skal samordnes med en annen tjenesteytelse. Usikker på hvordan det er med midlertidige ytelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...