Gå til innhold

Dårlig lyd ut på TV ved spilling av DVD på PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte ny PC for en liten stund tilbake, og så har jeg koblet den til TV'n for å se DVD-filmer. Problemet mitt er at lyden jeg får ut på TV'n er helt elendig. Hvis jeg skal ha volumet slik at jeg hører noen ting, så begynner det å dure noe sinnsykt i høyttalerne på tv/hi-fi. Bruker S-video til å overføre bilde, og dette er helt fint! Bruker vanlige tynne hi-fi kabler til å overføre lyden. Kabel-lengden er ca 10m.

 

Har prøvd diverse innstillinger i lyden på PC'n, men ingenting ser ut til å hjelpe... Hva kan være årsaken til dårlig lyd, og hva kan jeg evt. prøve for å forbedre lyden? Har ikke lydkort, men det er en Realtek lydkrets innebygd på hovedkortet(Asus P4G8X). Lyden til TV'n har jeg koblet fra høretelefon-utgangen på PC'n (jack-plug). Har også prøvd å koble jackpluggen rett i DVD-spilleren, men da fikk jeg ikke noe lyd... (Hvorfor det forresten?)

 

Håper noen kan fortelle meg hvordan jeg får ordnet lyden, slik at jeg kan sitte i stua og kose meg med DVD-filmene fremfor å sitte inne på kontoret på en kjip kontorstol....

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...