Gå til innhold

Gaming pc 6-7k

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er på søk etter en type gaming-pc som da vil bli bygd pga gamle datamaskinen krasja totalt :p Som overskriften sier, så leter jeg etter en gaming pc som vil bli bygd for rundt 6-7k.

Et par ønsker vil da være 6 Gb ram, 1 Gb skjermkort, tastatur, Skjerm kan kjøpes, men hvis ikke har jeg en fra før av, ny mus + musematte hadde hvert hyggelig og. :)

Jeg spiller ikke World of Warcraft eller noe sånt, så jeg trenger ikke en sånn type mus. Spillet jeg trolig skal kjøre på den er nok Counter strike source og muligens Mw2.

datan vil bli bygd fra bunnen av, og jeg har ikke en eneste del som er brukbar...

Hjelp søkes :)

Endret av Utropstegn
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forslag her til 6500,-.. Du har forsåvidt råd til en enda bedre prosessor når du er i gang feks AMD phenom II 945, 955 evt 965

Jeg har ikke forstått behovet for mer enn 4GB ram (utenom i helt spesielle oppsett). Dersom man tror en trenger mer enn 4 GB så kjøper en det, men jeg tviler på om du vil slite med maksing av ram i en spill PC. Kanskje finnes det noen der ute som kan motbevise det?

Endret av jornboss
Skrevet
Forslag her til 6500,-.. Du har forsåvidt råd til en enda bedre prosessor når du er i gang feks AMD phenom II 945, 955 evt 965

Jeg har ikke forstått behovet for mer enn 4GB ram (utenom i helt spesielle oppsett). Dersom man tror en trenger mer enn 4 GB så kjøper en det, men jeg tviler på om du vil slite med maksing av ram i en spill PC. Kanskje finnes det noen der ute som kan motbevise det?

Hmmm takker for den, skal virkelig gruble over den! :)

Skrevet

Hmmm takker for den, skal virkelig gruble over den! :)

Er ikke noe å gruble over egentlig. Dersom det viser seg feil i etterkant har du fortsatt mulighet til å legge til 2 minnebrikker til, du kommer ikke til å måtte kaste dei 4gb som du allerede har.

Posta foresten ett ganske likt oppsett for kort tid siden i enn annen post. Skal se om jeg finner den.

Skrevet (endret)

Fant posten:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-7AD17676BF9E

Her har du ett greitt oppsett.

Du må ut med en hundrelapp eller 2 mer enn ditt første oppsett her får du ikke bare mer kraft, men mye mer oppgraderingspotensial for fremtiden.

Her har du ett oppsett som støtter crossfireX. Dette gjør att dersom du på ett senere punkt synest pc'en ikke yter nok(noe som er snakk om når, ikke om), så kan du legge til ett skjermkort til, og eventuelt 4gb ram til.

Dette er en sterk 4 kjernersprocessor, ettersom ved eventuell oppgradering så vil du måtte bytte ut, istedefor å legge til, for å kunne oppgradere denne. Ett par hundrelapper ekstra her vil du over lengre tid spare penger på. Dette er likevel ikke noe high-end processor som tømmer lommeboka.

Har lagt til en litt kraftigre psu for å være sikker på den takler denne processoren samt ett potensielt ekstra skjermkort. Dette er ikke bortkasta strøm, den ekstra energien du bruker her vil gjøre att termostatovnen din skur seg av tidligre. I norge så er ikke energi bortkasti fordi den går over til varme.

Har også lagt til ett veldig brukervennlig kabinett. Det har håndtak på toppen, støvfilter ved alle innsugsvifter, og vifter følger med.

Denne koster under 6850 kr på komplett, mulig det blir billigre om du kjøper fra 2 steder.

Du har selvsagt mulighet til å gå opp eller ned på Phenom II X4 serien. Her er det snakk om å legge til eller trekke fra 0,2 Ghz per steg opp og ned i bytte mot ~150 kr eller noe slikt.

Styrken ved dette oppsettet er att du får en rimelig pc som duger til alle dagens spill, og du kommer ikke til å behøve å bytte ut og kaste noen deler som du allerede har betalt for, om/når du føler du trenger mer kraft.

Ettersom hovedkortet har crossfireX støtte, har 2 ledige minneslotter og Phenom II x4 serien vil være sterk nok for en slik oppgradering så legger du enkelt å greitt bare till ett skjermkort eller ett par minnebrikker til om/når dette blir tilfelle

Endret av Bjornartl
Skrevet
Fant posten:
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...BB-7AD17676BF9E

Her har du ett greitt oppsett.

Du må ut med en hundrelapp eller 2 mer enn ditt første oppsett her får du ikke bare mer kraft, men mye mer oppgraderingspotensial for fremtiden.

Her har du ett oppsett som støtter crossfireX. Dette gjør att dersom du på ett senere punkt synest pc'en ikke yter nok(noe som er snakk om når, ikke om), så kan du legge til ett skjermkort til, og eventuelt 4gb ram til.

Dette er en sterk 4 kjernersprocessor, ettersom ved eventuell oppgradering så vil du måtte bytte ut, istedefor å legge til, for å kunne oppgradere denne. Ett par hundrelapper ekstra her vil du over lengre tid spare penger på. Dette er likevel ikke noe high-end processor som tømmer lommeboka.

Har lagt til en litt kraftigre psu for å være sikker på den takler denne processoren samt ett potensielt ekstra skjermkort. Dette er ikke bortkasta strøm, den ekstra energien du bruker her vil gjøre att termostatovnen din skur seg av tidligre. I norge så er ikke energi bortkasti fordi den går over til varme.

Har også lagt til ett veldig brukervennlig kabinett. Det har håndtak på toppen, støvfilter ved alle innsugsvifter, og vifter følger med.

Denne koster under 6850 kr på komplett, mulig det blir billigre om du kjøper fra 2 steder.

Du har selvsagt mulighet til å gå opp eller ned på Phenom II X4 serien. Her er det snakk om å legge til eller trekke fra 0,2 Ghz per steg opp og ned i bytte mot ~150 kr eller noe slikt.

Styrken ved dette oppsettet er att du får en rimelig pc som duger til alle dagens spill, og du kommer ikke til å behøve å bytte ut og kaste noen deler som du allerede har betalt for, om/når du føler du trenger mer kraft.

Ettersom hovedkortet har crossfireX støtte, har 2 ledige minneslotter og Phenom II x4 serien vil være sterk nok for en slik oppgradering så legger du enkelt å greitt bare till ett skjermkort eller ett par minnebrikker til om/når dette blir tilfelle

Ja, takker for dette svaret :)

Skrevet (endret)

Forslaget til Jorn er brukbart, men jeg ville nok anbefalt å et av gigabyte sine nye hovedkort med støtte for Usb 3.0 og Sata6

Dette,eller dette

Jeg ser ikke Bjørnars liste, men uansett ser jeg liten grunn til å ikke kjøpe hk med de siste funksjoner.

Endret av Osse
Skrevet

Jeg er enig med Osse spesielt USB 3.0 ser jeg har veldig mye bedre kapasitet enn 2.0. Den n ye SATA-standarden er jeg mere usikker på, men den følger jo med kortet...

Skrevet

Sata6 er nok mer for fremtidige interne SSD disker, her gir tross alt sata2/3 mer enn nok bådbredde for snurredisker. Usb 3,0 er mye mer spennende, 10 ganger mer bådbredde enn usb 2.0 åpner for mange morsomme tilkoblingsmuligheter i tillegg til at usb ikke blir flaskehals ved eksterne hdd som støtter dette. Men som all ny teknologi tar det nok tid for det er standard, men dumt å ikke ta det når det egentlig ikke koster mer.

Skrevet

Du må være logget inn med en bruker på komplett for å kunne se handlelista.

Når det gjelder hovedkortet er jeg enig, nå som usb3 har kommer. Koster ett par undrelapper ekstra men med tanke på hvor lang tid det har tatt mellom release av usb2 og usb3, så kan man like godt kaste seg på toget nå om man har råd til det.

Se om du finner crossfireX(eller SLI om du foretrekker Nvidia kort) med usb3 som helst koster så lite så mulig.

Skrevet
Onkelen min sendte link til denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180

han mener denne datan funker bra :) noen tips angående dette?

Jeg anbefaler at du ikke kjøper denne.. For hvis bestiller alle kompunentene hver for seg og setter sammen selv, så sparer du cirka 1,500..

Hmm, ja jeg ba han om å prøve og sette sammen en litt billigere data, fordi den ble i det dyreste laget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...