Gå til innhold

BK: Bergen - snø og måne


znabel

Anbefalte innlegg

Har vært (delvis) ivrig på å lese på denne delen av forumet, og tenkte at det nå var på tide at jeg rotet meg til å poste et bilde selv. Det blir litt feil å bare lese, men ikke delta.

 

post-14707-1262871890_thumb.jpg

 

Bildet er tatt tidlig en lørdagsmorgen (takket være husets minstemann som ikke har skjønt dette med helg ennå). Ryktet har det til at det sjeldent er klarvær i Bergen, og at det er enda mer sjeldent med snø. Her er begge deler på en gang.

 

Lurer på om det hadde gjort seg med en crop for å få mer panoramafølelsen, men har så langt kommet frem dette formatet også duger. Bildet er ørlite skarpet opp, men ellers ganske så uberørt.

 

Til slutt håper jeg at jeg har klart å følge reglene for posting :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til slutt håper jeg at jeg har klart å følge reglene for posting :)
Tror det.

 

Synes resultatet ble ganske stilig, med det orange lyshavet mot blå himmel. Ser ut til å være tatt på akkurat riktig tidspunkt.

 

Det kan sikkert gjøres litt ryddigere i forgrunnen, men det er vanskelig når du står så lavt i terrenget.

Lenke til kommentar

Er faktisk delvis uenig når det gjelder cropingen, fordi jeg synes at hvis han f. eks. hadde cropet ned til skyen, hadde den midterste skyen på himmelen blitt forstyrrende sammen med alle bygningene og bildet blitt litt rotete å se på. Derfor synes jeg bildet BØR ha litt åpen himmel for at det skal bli et helhetlig bilde som her skaper en fin stemning.

 

Er forsåvidt enig i at det er mye himmel, hvis man skulle cropa ville jeg kanskje prøvd å klone vekk skyen i midten og cropa slik at horisontlinjen kom 1/3 ned i bildet ovenifra, men da ville det kanskje blitt litt mye vekt på venstresia ...

 

Konklusjon er at det bør være slik det er siden skyen i midten stabiliserer bildet litt og horisontlinjen nå er bedre plassert enn den ville vært med croping..

 

Btw, spørsmål til noen som har peiling, ville HDR gitt en bra effekt på dette bildet?

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...