Gå til innhold

AMD xp1600+ overklokking- har ikke gjort noe slikt før


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja var redd for noe slikt. driver endel med video og på noen tester så er

det prosessoren det svakeste leddet.så eg må nok

ta frem lommeboka.

 

vet ikke hva eg skal kjøpe først, men det eg har sett meg ut er

 

ASUS A7n8x deluxe

AMD athlon xp2500+ barton

ram?????? vet ikke enda :cry:

Lenke til kommentar
faktisk så er ikke xp1600+ noen dårlig klokker, jeg har hørt om mange som kom over 1,9ghz med dem

 

men det er med toroughbred får fra 1600+ og oppover tror jeg. Men det er jo bare å kjøre på. Kortet ditt har garantert en divider så ta hensyn til dette. Prøv å senke fsb til 100 fra 133 så øker du multiplyer ett hakk for å se om du trenger å låse opp. får du svart skjerm så resett bios hvis ikke en restart nytter og lås opp prosessor. Si ifra når du har kommet så lang. Opplys også temperatur er du snill

Lenke til kommentar
faktisk så er ikke xp1600+ noen dårlig klokker, jeg har hørt om mange som kom over 1,9ghz med dem

 

men det er med toroughbred får fra 1600+ og oppover tror jeg. Men det er jo bare å kjøre på. Kortet ditt har garantert en divider så ta hensyn til dette. Prøv å senke fsb til 100 fra 133 så øker du multiplyer ett hakk for å se om du trenger å låse opp. får du svart skjerm så resett bios hvis ikke en restart nytter og lås opp prosessor. Si ifra når du har kommet så lang. Opplys også temperatur er du snill

 

 

 

 

er like grønn.vist ikke mer.

eneste eg har fått til er å senke fsb fra 133 til 100.

men eg finne ikke frem i biosèn :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...