Gå til innhold

Problemer med DVI til HDMI


Anbefalte innlegg

Når jeg setter i DVI>HDMI kabelen i HDMI-port4 på tv'en registrerer Nvidia controlpanel at jeg har koblet til tv'en. Jeg får opp både modellnr go annen informasjon om tv'en og kan da velge å bruke denne "ekstra" skjermen, og foreta forskjellige innstillinger.

 

Problemet er at TV'en klarer ikke å vise noe bilde, jeg får bare opp "No signal" på tv-skjermen. Før har dette gått uten problemer (med akkurat det samme utstyret) og bruk av HDMI-Port4, så jeg er helt sikker på at det ikke er noe med driverene eller OS (Vista Premium x64). Antar det må ligge i noen innstillinger eller HDMI porter kanskje? Kan det ha noe å si med hvilke porter og hvor mange porter som blir brukt?

 

HDMI1: -

HDMI2: Altibox (dekoder)

HDMI3: Playstation3

HDMI4: DVI>HDMI

 

Har hatt akkurat det samme problemet før, men noen mnd etterpå da jeg koblet opp på ny funket det igjen. Etter jeg flyttet nå nylig kom problemet, til min store ergelse, tilbake igjen. Jeg bruker nå de samme portene som sist virket, men har nå koblet til Altibox-dekoderen som jeg ikke hadde tilkoblet før jeg flyttet.

 

Jeg trenger virkelig din hjelp! På forhånd tusen takk!

 

Av hardware som blir brukt har jeg følgende:

 

2x Geforce 8800GT 512mb

1x DVI > HDMI

1x 50"Plasmaskjerm fra LG (50PG6010)

 

(Har prøvd med SLI deaktivert og aktivert, men intet ønskelig resultat)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kan det vere at oppløsningen på sekunder skjermen er ikkje i støttet på TV-en? Du kan prøve og skifte oppløsningen på sekunder skjermen og sjå om det hjelper.

 

2. Feil med instilinga på nvidia kontrollpanel. Avslått funksjonen for sekunder skjerm eller feil med andre instilinger for skjerm.

 

3. Feil med ledningen eller adaptere eller feil med hdmi porten på tv-en.

 

4. Tv-en er på feil source

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Aha, noen spesiell kabel du gikk for da?

 

Nei ikke noe spesielt, bortsett fra at den var kortere enn den jeg hadde, og ble ikke kjøpt på chlaes olsson ;)

 

Dine kloke ord var løsningen på mitt problem! Antar det må ha vært noe feil på en av "pinsa" i DVI-enden på kabelen. Uansett, tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...