Gå til innhold

Samsung 2233RZ + skjermkort.


ChuckBass^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er de kompatible skjermkortene til 2233rz:

 

GeForce GTX 295

GeForce GTX 285

GeForce GTX 280

GeForce GTX 275

GeForce GTX 260

GeForce GTS 250

GeForce GT 140

 

GeForce 9800 GX2

GeForce 9800 GTX+

GeForce 9800 GTX

GeForce 9800 GT

GeForce 9600 GT

 

GeForce 8800 Ultra

GeForce 8800 GTX

GeForce 8800 GTS

GeForce 8800 GT

 

Du kan bruke skjermen med ditt skjermkort, men du kan bare ha 120hz i native resolution, altså høyeste oppløsning. Så om du spiller spill og bruker lavere oppløsning enn 1680x1050, så vil du ikke kunne få 120hz med 7-series skjermkort.

Lenke til kommentar
Har det ikke bare å si på 3D? At bare de kortene du har listet kan vise 3D.

 

Som regel kan man ha høyere HZ jo lavere man går i oppløsning.

Det er som regel sånn, men det gjelder ikke denne skjermen. Kjenner mange som har bestilt skjermen, som ikke har noen av de skjermkortene som er listet, og de har ikke klart å få 120hz i andre oppløsninger enn i maks (1680x1050). Så det virker ikke som det bare gjelder 3D-funksjonen. Så de har bare solgt skjermen videre, for de har ikke sett vits i å ha den når de ikke kan bruke 120hz i cs i f.eks 640x480 eller 800x600.

Lenke til kommentar
Har det ikke bare å si på 3D? At bare de kortene du har listet kan vise 3D.

 

Som regel kan man ha høyere HZ jo lavere man går i oppløsning.

Det er som regel sånn, men det gjelder ikke denne skjermen. Kjenner mange som har bestilt skjermen, som ikke har noen av de skjermkortene som er listet, og de har ikke klart å få 120hz i andre oppløsninger enn i maks (1680x1050). Så det virker ikke som det bare gjelder 3D-funksjonen. Så de har bare solgt skjermen videre, for de har ikke sett vits i å ha den når de ikke kan bruke 120hz i cs i f.eks 640x480 eller 800x600.

 

 

Kan man ikke sette skjermkortet til å reskalere bildet til skjermen sin native 1680x1050 oppløsning da? Alle moderne kort har vel den funksjonen... eller får man ikke 120hz selv om man gjør det? Mener jeg har sett counterstrike folk rundtomkring som skryter av den skjermen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har det ikke bare å si på 3D? At bare de kortene du har listet kan vise 3D.

 

Som regel kan man ha høyere HZ jo lavere man går i oppløsning.

Det er som regel sånn, men det gjelder ikke denne skjermen. Kjenner mange som har bestilt skjermen, som ikke har noen av de skjermkortene som er listet, og de har ikke klart å få 120hz i andre oppløsninger enn i maks (1680x1050). Så det virker ikke som det bare gjelder 3D-funksjonen. Så de har bare solgt skjermen videre, for de har ikke sett vits i å ha den når de ikke kan bruke 120hz i cs i f.eks 640x480 eller 800x600.

 

 

Kan man ikke sette skjermkortet til å reskalere bildet til skjermen sin native 1680x1050 oppløsning da? Alle moderne kort har vel den funksjonen... eller får man ikke 120hz selv om man gjør det? Mener jeg har sett counterstrike folk rundtomkring som skryter av den skjermen

Alle cs-spillere skryter av denne skjermen mtp. at den er helt syk. Jeg spiller cs og har denne skjermen selv, og den er helt konge. Men om man ikke har noen av de skjermkortene som sto listet lenger oppe i tråden, så får man ikke 120hz i andre oppløsninger enn i 1680x1050. Og med tanke på at de fleste som spiller cs 1.6 kjører cs i 640x480 eller 800x600, så blir dette et problem, som sagt.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg denne skjermen så jeg svarer på generelt grunnlag.

 

Denne skjermen, eller rettere sagt, bildepanelet i denne skjermen, har en fast opptegningshastighet på 120Hz. De fleste andre "flatskjermer" har 60Hz. Denne hastigheten gjelder alle oppløsninger skjermen kan vise.

 

Det at man kan kjøre høyere Hz ved lavere oppløsning gjelder de gamle CRT skjermene, da begrensningen var den totale datamengden (pixler på en horisontal linje ganger antall linjer vertikalt ganger antall farger ganger Hz). Ved å ha færre pixler som skulle tegnes opp kunne man tegne flere bilder på samme tiden. Dette gjelder altså ikke "flatskjermer".

 

Den listen med grafikkort i 8/9/2 serien er kun interessant når man skal kjøre skjermen sammen med nVidia 3D vision, noe det ser ut som forventes av alle. Dette fordi driverene for 3D-brillene kun fungerer med disse kortene.

 

For de som kun vil ha en 120Hz skjerm (som gir en del andre fordeler enn at man kan bruke 3D briller, enten fra nVidia eller andre) burde 2233RZ være ett helt greit alternativ enten du har ett eldre nVidia kort eller ATI (eller hvasomhelst). Det eneste problemet er at det å levere (nye) spill i høy oppløsning i 120Hz krever solide grafikk-kort, og det er derfor nVidia har begrenset seg til de 3 siste generasjonene (det, og at de vil ha litt høyere salgsvolum naturlighvis.) Forrige kortet mitt var ett 8800GTS og dette slet med å levere 120fps i spill, og selv GTX260'en jeg har nå klarer ikke å dra noen spill på max i 120Hz. Da snakker jeg naturlighvis om spill låst til 120fps (V-sync) for å ungå tearing.

 

Ellers har jeg hørt stort sett positive ting om skjermen, så lenge oppløsningen dens ikke er for lav og TN-teknologien generelt er noen hindring brude det være en fin skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...