Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Planer om å ta traktorlappen - klasse T, har noen spørsmål.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det kommer selvsagt helt ann på hvor du tar det hen. Men følger du prisene jeg har finni fram så vil du havne på 10.000 kr med alt det obligatoriske. Dvs 2 veiledningstimer a kr 600 hver, trafikalt grunnkurs kr 3600, lastsikkringskurs kr 1500, teoriprøve kr 335, utstedelse av førerkort kr 200, oppkjøring kr 720 og leie av traktor tel oppkjørig kr 2.000. Prisene kan variere veldig, men ser du på det jeg har lagt ut, så er det i de prisklassene det ligger. Du risikerer ikke å betale 3.000 kr for en kjøretime for å si det sånn.

 

Hvor mange kjøretimer du trenger i tillegg tel det obligatoriske, kommer jo ann på hvor god du er. Men 99% av de som tar traktor-lappen, har jo kjørt traktor på egenhånd fra de begynte på barneskolen å trenger derfor minimalt med kjøretimer.

Lenke til kommentar

Da jeg tok traktorlappen fikk jeg et pakketilbud med alt jeg måtte ha, men jeg kan ikke huske hvor mye det var. Mener det var rundt 10 høvdinger.

 

Her er i alle fall prisene jeg fant hos trafikkskolen jeg kjørte hos.

 

- Trafikalt grunnkurs med førstehjelp: kr 1600,- (hvis ikke tatt fra før i annen klasse)

 

- Kjøretime klasse T - traktor kr 1060.- (60 minutter)

 

- Lastsikringskurs kr 1500,-

 

- Leie av traktor til oppkjøring 2000,-

 

- Førerprøve kr 550.- (gebyr til Bergen trafikkstasjon)

 

- Utstedelse av førerkort kr 200.- (gebyr til Bergen trafikkstasjon)

 

Prisene varierer skole til skole, men jeg kan anbefale Kim Trafikkskole om du bor i nærheten av Bergen/Stend jordbruksskole (På jordbruksskolen kjøringen foregår). Han er flink.

 

Det tok 2 uker fra første kjøretimen jeg hadde til jeg hadde oppkjøring. Men jeg vil tro det også kommer an på hvilken kjøreskole du har.

 

Tips: Har du mulighet til å kjøre traktor, øv mye! Når du kjører opp så kjører du på trafikkert vei, så du må kunne det. I tillegg må(!) du kunne rygge henger med å kun se i speilene.

Lenke til kommentar
Da jeg tok traktorlappen fikk jeg et pakketilbud med alt jeg måtte ha, men jeg kan ikke huske hvor mye det var. Mener det var rundt 10 høvdinger.

 

Her er i alle fall prisene jeg fant hos trafikkskolen jeg kjørte hos.

 

- Trafikalt grunnkurs med førstehjelp: kr 1600,- (hvis ikke tatt fra før i annen klasse)

 

- Kjøretime klasse T - traktor kr 1060.- (60 minutter)

 

- Lastsikringskurs kr 1500,-

 

- Leie av traktor til oppkjøring 2000,-

 

- Førerprøve kr 550.- (gebyr til Bergen trafikkstasjon)

 

- Utstedelse av førerkort kr 200.- (gebyr til Bergen trafikkstasjon)

 

Prisene varierer skole til skole, men jeg kan anbefale Kim Trafikkskole om du bor i nærheten av Bergen/Stend jordbruksskole (På jordbruksskolen kjøringen foregår). Han er flink.

 

Det tok 2 uker fra første kjøretimen jeg hadde til jeg hadde oppkjøring. Men jeg vil tro det også kommer an på hvilken kjøreskole du har.

 

Tips: Har du mulighet til å kjøre traktor, øv mye! Når du kjører opp så kjører du på trafikkert vei, så du må kunne det. I tillegg må(!) du kunne rygge henger med å kun se i speilene.

 

 

Jeg bor i Nordhordland, så satser på å ta lappen i Knarvik.

Jeg er ferdig med Trafikalt Grunnkurs også. Så da koster det mellom 5000 og 8000 kr uten ekstra kjøretimer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...